۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا سخنرانی نقوی‌حسینی لغو شد؟
کد خبر: ۲۱۸۷۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۶ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

فتاح محمدی تشریح کرد:

چرا سخنرانی نقوی‌حسینی لغو شد؟

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص لغو سخنرانی نقوی‌حسینی در دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد.

چرا سخنرانی نقوی‌حسینی لغو شد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، فتاح محمدی  در رابطه با لغو سخنرانی سید محمد نقوی‌حسینی در یاسوج اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری سیاست ما و دولت بر ایجاد فضای بانشاط سیاسی  و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: کمیسیون دانشجویی استان هم نشستی را با مسؤولان دانشگاه‌های برگزار کرده و تأکید داشتند که با رعایت تشریفات قانونی همکاری لازم و کافی را با تشکل‌های دانشجوی داشته باشند و در محیط دانشگاه هم ایجاد فضای شور و نشاط  کنند.

وی گفت: حوزه معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم نشستی را مجددا با دبیران تشکل‌های سیاسی از جمله بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی و حتی دبیران تشکل‌های علمی و هیات فرهنگی و مذهبی با حضور ریاست دانشگاه‌ها و معاونین فرهنگی در نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها تشکیل دادند.

این مسؤول بیان کرد: در این نشست هم بر نحوه برگزاری قانونمند کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظره‌های دانشجویی و غیره هم‌اندیشی لازم انجام شد و قرار بر این شد که تشکل‌ها در زمان مناسب با مراجعه به هیات نظارت دانشگاه‌ها و معرفی سخنران مجوز قانونی را اخذ و برنامه را اجرا کنند که در همین راستا هم تعدادی از دوستان بسیج دانشجویی متقاضی برنامه در سالن شهید ایزدپناه بودند که دکتر نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در آنجا سخنرانی کند.

محمدی تصریح کرد: حتی با دانشگاه فرهنگیان صحبت کردم که اگر تشکلات دانشجویی آن دانشگاه درخواست کرسی یا برنامه داشتند همکاری لازم به عمل آید اما چون هیچ کدام از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه متقضای مجوز برای برگزاری سخنرانی از طرف هیات نظارت و شورای فرهنگی نبودند دانشگاه در خصوص برگزاری سخنرانی در دانشگاه مجوزی صادر نکرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سخنرانی دکتر نقوی حسینی در محلی خارج از دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: به جهت اینکه مدعوین عمومی هستند و دانشجویی نیست سخنرانی در خارج از دانشگاه برگزار می‎‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلی در استان در خصوص برگزاری سخنرانی‌ها و کرسی‌های آزاد‌اندیشی به مناسبت 16 آذر وجود ندارد.

محمدی تصریح کرد: حرف دانشگاه فرهنگیان این است که تشکل‌های دانشجویی درخواستی برای برگزاری سخنرانی دانشجویی در این دانشگاه نداشتند و به همین دلیل خاطر مجوز صادر نکردند.

این مسؤول با بیان اینکه درکهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ها بدون مشکلی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان در استان به دنبال ایجاد فضای آرام و با نشاط هستند و برنامه ها بدون مشکل برگزار می‌شوند.




انتهای پیام//1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان