۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان، شرکت کنتورسازی را نجات دهند
کد خبر: ۲۱۸۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۶ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری شهرستان البرز:

مسئولان، شرکت کنتورسازی را نجات دهند

رئیس دادگستری شهرستان البرز با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای حفظ تولید گفت: امروز درخواست ما از مسئولان این است که کمک کنند تا شرکت کنتورسازی هم به سرنوشت تاسف بار شرکت آبگینه دچار نشود بنابراین برای نجات این شرکت تلاش کنند.

مسئولان، شرکت کنتورسازی را نجات دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، رسول اصانلو، رئیس دادگستری شهرستان البرز روز گذشته در نشست شورای اداری شهرستان البرز اظهار کرد: موضوعی که سالیان سال در شهرستان البرز با آن مواجه هستیم و از دغدغه‌های مسئولان شهرستانی است، عدم تفویض اختیارات کامل به مدیران است.

وی ادامه داد: مدیران و روسای ادارات در شهرستان البرز اختیارات لازم را از ناحیه مدیران‌کل ادارات مختلف ندارند و یا در برخی موارد دخالت غیرمتعارف و رها شده در تصمیم‌گیری مدیران شهرستانی وجود دارد.

رئیس دادگستری شهرستان البرز اضافه کرد: متأسفانه به لحاظ نزدیکی شهرستان البرز به مرکز استان و صنعتی بودن شهرستان، مدیران استانی اختیار و قدرت عمل را از مدیران شهرستانی سلب کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت صنعت در شهرستان البرز افزود: با توجه به صنعتی بودن شهرستان در خصوص شرکت‌ها و کارخانجات لازم است تدابیری اندیشیده شود در این راستا دستگاه قضا خود را مکلف به کمک به تحقق شعار سال و همکاری با ستاد اقتصاد مقاومتی می‌داند.

کاهش 39 درصدی تعداد اجرائیه‌ها و آراء اداره کار علیه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی
اصانلو خاطرنشان کرد: نگاه و دیدگاه دستگاه قضائی در بخش شرکت‌ها، تولید و سرمایه گذاری، دیدگاه حمایتی است یعنی نهایت سعی و تلاش ما مصروف به این است که نگذاریم یک واحد تولیدی و خدماتی از چرخه خدمت و تولید خارج شود.

وی توضیح داد: اعتقاد عملی و تجربی ما بر این است که تعطیلی یک واحد تولیدی و بیکار شدن کارگران آن، اثر مستقیم در افزایش آسیب‌های اجتماعی داشته و پرونده‌های طلاق، نزاع و پرونده‌های متعدد حقوقی را به دنبال دارد که در نتیجه شاهد آسیب‌های مختلف از جمله بیکاری و عدم اشتغال جوانان خواهیم بود.

رئیس دادگستری شهرستان البرز اعلام کرد: طی هشت ماهه اخیر در مقایسه با هشت ماهه سال قبل، تعداد اجرائیه‌ها و آراء اداره کار علیه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به میزان 39 درصد کاهش داشته است و این حکایت از رفع مشکلات شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و بازگشت نسبی رونق به واحدهای صنعتی است.

وی تصریح کرد: البته چند شرکت مشکل دار وضعیت حاد دارند و در میان شرکت‌های مشکل دار، اصلی‌ترین چالش در شرکت کنتور سازی وجود دارد که بیش از 400 نفر کارگر چندین ماه حقوق عقب افتاده دارند و از طرفی این شرکت فعالیت و تولیدی هم ندارد و تأسف بارتر اینکه مدیران آن برنامه‌ای برای ادامه فعالیت و سرمایه گذاری و تولید ندارند.

اصانلو اظهارداشت: بنده نامه‌ای خدمت جناب آقای دکتر انصاری، رئیس کل دادگستری استان ارسال کردم و درخواست نمودم که از مسئولان بخواهند تا نگذارند بلایی که بر سر شرکت آبگینه آمد در خصوص شرکت کنتورسازی هم تکرار شود بنابراین لازم است مسئولان هم بیایند در یک تصمیم جمعی در سطح عالی استان برای این شرکت اقدامی کنند و از طریق جذب سرمایه گذار جدید یا تغییر مدیریت و یا هر اقدام ممکن دیگر، این شرکت را نجات دهند.

وی تأکید کرد: در خصوص شرکت آبگینه 259 نفر اجرائیه داشته‌اند که از این تعداد با پرداخت مبلغ سه میلیارد و 570 میلیون تومان تعداد 207 نفر کارگر تسویه شده‌اند و تعداد 91 نفر کارگر از شرکت دیده پرداز نیز با پرداخت 370 میلیون تومان تسویه خود را دریافت کرده‌اند و تنها 52 نفر از کارگران مطالباتشات باقی مانده که در شرف پرداخت است.

رئیس دادگستری شهرستان البرز یادآورشد: نقش حمایتی و قانونی دستگاه قضائی بر تعامل و ارتباط نزدیک با همه ادارات و نهادهای خدمت رسان روشن است و ما آمادگی داریم در این مسیر همکاری لازم را برای خدمت هر چه بیشتر به مردم و در جهت روان سازی امور داشته باشیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان