۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آغاز هفتمین جشنواره عمار در دی ماه/ نگاه خطی و جناحی مسئولان به جشنواره اشتباه است
کد خبر: ۲۱۸۶۷۲ نویسنده: علیرضا ملکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۶ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر جشنواره عمار در قزوین:

آغاز هفتمین جشنواره عمار در دی ماه/ نگاه خطی و جناحی مسئولان به جشنواره اشتباه است

دبیر جشنواره عمار در قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره در دی ماه سال جاری گفت: مسئولان نباید به شکل خطی و جناحی با جشنواره عمار برخورد کنند بلکه نگاه آنها به این جشنواره باید به عنوان کمک کننده به تحقق اهداف انقلاب باشد.

آغاز هفتمین جشنواره عمار در دی ماه/ نگاه خطی و جناحی مسئولان به جشنواره اشتباه است
علیرضا ملکی، دبیر جشنواره عمار در قزوین در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: جشنواره عمار از سال ۸۹ شروع به کار کرده است؛ در سال‌های گذشته فقط داوران در مورد آثار ارسالی به جشنواره اعمال نظر و قضاوت می‌کردند و مردم نقشی نداشتند اما در سال جاری برای استفاده از نظرات مردم در مورد فیلم‌ها اکران آثار را از دو ماه مانده به جشنواره شروع کردیم.

این مسئول ادامه داد: هفتمین جشنواره عمار در قزوین به مدت 9 روز از تاریخ 9 دی ماه شروع و مراسم اختتامیه آن ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۳ اثر به جشنواره ارسال شد اما امسال هنوز جمع‌بندی آثار انجام نشده است و موضوع فیلم‌ها در سال گذشته بیشتر در مورد مدافعان حرم بود و امسال بیشتر در موضوعات روز اجتماعی و غرب‌زدگی است.

دبیر جشنواره عمار در قزوین با گلایه از مسئولان استان گفت: مسئولان نباید به شکل خطی و جناحی به جشنواره عمار نگاه کنند بلکه نگاه انها به این جشنواره باید به عنوان کمک کننده به تحقق اهداف انقلاب باشد.

برپایی کارگاه آموزشی در طول سال برای پرورش استعدادهای فیلمسازان جوان
وی ادامه داد: سال گذشته استان قزوین یکی از استان‌های برتر در کمک به مدافعان حرم بود به طوری که سایر استان‌ها نیز در این زمینه از عملکرد و تجارب قزوین الگو برداری کردند.

ملکی تصریح کرد: همه موضوعات جشنواره عمار در مورد مباحث روز اجتماعی است و نباید آن را سیاسی قلمداد کرد؛ بلکه باید از فرصت مناسب جشنواره به شکل شایسته‌ای بهره‌مند شد و آگاهی جوانان را نسبت به مسائل مختلف روز افزایش داد تا در مواجه با مباحث، آگاهانه عمل کنند. 

این مسئول تاکید کرد: برخوردهای خطی زیانش متوجه همه است چراکه ما مسئول تربیت جوانان برای حفظ انقلاب، امنیت و پیشرفت کشور هستیم.

وی با تشکر از همکاری سپاه و بسیج در برگزاری جشنواره عمار بیان کرد: متاسفانه ارشاد و سایر ارگان‌های دولتی هیچ حمایتی از جشنواره نکردند و بیشتر کمک‌ها به صورت مردمی و خودجوش است.

دبیر جشنواره عمار در قزوین بیان کرد: یکی از اهداف جشنواره عمار شناسایی استعدادهای جوانان است، بنابراین در نظر داریم تا کارگاه آموزشی برای پرورش استعدادهای جوان استان دایر شود چراکه یکی از نقاط ضعف ما این بوده جوانان زیادی در این جشنواره آثار خود را ارسال کردند، اما به دلیل عدم برخورداری از آموزش‌های لازم نتوانسته بودند آثار خوبی را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا چند کارگاه فیلم سازی در طول سال دایر شود تا شاهد ارسال آثار بهتری از سوی علاقمندان به جشنواره باشیم.

ملکی در پایان گفت: امسال نیز اکران فیلم‌های جشنواره عمار را در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

گفتنی است، اولین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در سال ۸۹، سالگرد حماسه‌ نهم دی و با حضور بیست اثر و اکران هم‌زمان در۳۰ نقطه از کشور برگزار شد.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان