۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سیاستگذاران حوزه وقف واقفین را به سمت اشتغال‌زایی هدایت کنند
کد خبر: ۲۱۸۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۵ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین:

سیاستگذاران حوزه وقف واقفین را به سمت اشتغال‌زایی هدایت کنند

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین گفت: بزرگترین مشکل امروز، بیکاری است بنابراین اگر برنامه‌ریزان و مدیران به کمک رسانه‌ها، واقفین را به سمت اشتغال‌زایی هدایت کنند زمینه ساز حل مشکلات و جلب اعتماد عمومی می‌شود.

سیاستگذاران حوزه وقف واقفین را به سمت اشتغال‌زایی هدایت کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، ابوالفضل معصومی‌فر مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین در همایش وقف و رسانه استان که ظهر امروز(دوشنبه) در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه، کارکرد و تاثیرگذاری وقف بر کسی پوشیده نیست و ناظرین و سیاست گذاران به این موضوع توجه دارند که وقف به عنوان یک سنت حسنه، دارای برکات فراوانی است.

وی افزود: در گذشته وقف و موقوفات رونق بیشتری داشت اما امروزه جایگاه وقف آنگونه که شایسته است، شناخته نشده بنابراین فلسفه برگزاری همایش وقف و رسانه، استفاده از این ظرفیت برای ترویج وقف و ترغیب مردم به انجام این اقدام خیرخواهانه است.

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین با اشاره به تاثیرگذاری حوزه رسانه در زمینه وقف خاطرنشان کرد: ترغیب مردم نسبت به وقف اموالشان، در مقایسه با گذشته بهتر شده؛ اما کافی نیست.

وی تصریح کرد: نیاز جامعه امروز نسبت به گذشته برای وقف بیشتر شده و اگر ما به عنوان رسانه در کنار سیاست گذاران وقف بتوانیم کارکردها و زوایای پیدا و پنهان این موضوع را برای مردم معرفی کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مرتفع می‌شود.

مقوله وقف امروز به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل نشده است
معصومی‌فر عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز مشکلات اقتصادی از موضوعات مهم جامعه بوده و از سوی دیگر به دلیل محدودیت منابع، دولت قادر به حل همه مشکلات نیست بنابراین نیاز به مشارکت عمومی جامعه است.

وی بیان کرد: مقوله وقف امروز به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشده بنابراین باید فضایی ایجاد شود که عموم مردم نسبت به حوزه وقف اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین تصریح کرد: گاهی موقوفات از نیات واقعی خود خارج شده و با دور زدن قانون عواید آن به اشخاصی خاص رسیده که این امر زمینه ساز بی‌اعتمادی مردم شده است از این رو مدیران و سیاست گذاران باید شفاف سازی کرده و اقداماتی که در گذشته به صورت خلاف انجام شده اصلاح نمایند.

وی عنوان کرد: مردم اگر احساس کنند که موقوفات در جای مناسب خود سرمایه‌گذاری می‌شود به این سمت تشویق می‌شوند.

معصومی‌فر با بیان اینکه ایجاد اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: بزرگترین مشکل امروز، بیکاری است اگر برنامه‌ریزان و مدیران به کمک رسانه‌ها، واقفین را به سمت اشتغال‌زایی هدایت کنند زمینه ساز حل مشکلات و جلب اعتماد عمومی می‌شود.

استفاده از ظرفیت وقف برای ترویج هنر دینی و مباحث اعتقادی
وی با اشاره به ضرورت استفاده از وقف و موقوفات برای ترویج هنر دینی و مباحث اعتقادی جهت مقابله با تفکرات انحرافی گفت: بزرگترین دغدغه ما در حوزه فرهنگ، موج تهاجم فرهنگی است و سرمایه‌های هنگفتی توسط دشمنان در این حوزه هزینه می‌شود تا تفکر غربی را غالب کند و ابزاری که می‌تواند در این مسیر مقابله کند فضاهای رسانه‌ای و مجازی است.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود با گلایه از عدم استقبال مدعوین از همایش وقف و رسانه در استان گفت: حضور کم مدعوین در این همایش نشان از مظلومیت حوزه وقف دارد.

وی با اشاره به تعدد برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف گفت: لازم است تا با کاهش کمیت به افزایش کیفیت برنامه‌ها بیندیشیم چراکه متاسفانه بیشتر برنامه‌های استانی و کشوری به حالت رفع تکلیف درآمده و بازخورد و بهره‌وری لازم را ندارند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان