۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وزارت بهداشت بازهم قربانی كم كارى ساير متوليان است/كودكان كار،كانون توليد ایدز
کد خبر: ۲۱۸۳۸۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وزارت بهداشت بازهم قربانی كم كارى ساير متوليان است/كودكان كار،كانون توليد ایدز

وزير بهداشت در خصوص شيوع بيمارى ايدز در كشور گفت: وزارت بهداشت باز هم قرباني كم توجهي دستگاه هاي مولد است.

وزارت بهداشت بازهم قربانی كم كارى ساير متوليان است/كودكان كار،كانون توليد ایدز
وزارت بهداشت بازهم قربانی كم كارى ساير متوليان است/كودكان كار،كانون توليد ایدز
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ حسن هاشمى وزير بهداشت در همايش روز ملي ايدز كه در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اكنون ٢٣دستگاه درگير اقدامات پيشگيري از ابتلا به ايدز هستند،از طرفي سازمان ها و گروه هاي اثرگذار همكارى خوبي را با وزارت بهداشت داشته اند.

وى ضمن تشكر از آموزش و پرورش، مجلس و صدا و سيما افزود: همكارى اين دستگاه ها فرصتي را ايجاد كرد تا اين افراد را به عنوان بيمار باور كنيم. زماني تلاش بر وجود نگاه سياسي بر اين بيمارى و اينكه ايدز براي افراد از ما بهتران است، بود، اما علم نشان داد كه اين بيمارى نژاد و مرز و سياست نمي شناسد، هرجا بي مبالاتي، بي بند و بارم و قانون گريزي باشد بيمارى هاي واگيردار بيشتر است.

هاشمى پذيرش اينكه در معرض ابتلا هستيم و بيماران نياز به توجه دارند را ارزشمند خواند و گفت: در كشور ما مهم بيماريابي و كانون هاي توليد اين بيمارى هستند. انتظار ما اثرگذاري سياست هاي موثر در كاهش بار بيمارى به ويژه در حوزه طلاق و كودكان كار است.

هاشمى عنوان كرد: ما به عنوان وزارت بهداشت باز هم قرباني كم كارى و ناتواني ساير متوليان شده ايم. البته ايدز يكي از موارد است و تصادفات هم به عنوان معضل قابل پيشگيري، در صدر اين بي توجهي ها قرار دارد.

وى بيان كرد: در كشورى با رتبه پنجم مرگ و مير ناشي از تصادفات، كه پدر و مادر از دست مى روند، كودك با اين شرايط اقتصادي چگونه بزرگ مى شود؟ در اين حوزه آموزش و پرورش بدون پرده پوشي مى تواند نقش مؤثرة داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان