۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین شش واحد اختصاصی اسکان زوجین سالمند در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۱۸۳۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۴ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته معلولین،

شش واحد اختصاصی اسکان زوجین سالمند در قزوین افتتاح شد

شش واحد اختصاصی اسکان زوجین سالمند با اعتبار ۳۴۲ میلیون تومان به همت خیران در آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) قزوین افتتاح شد.

شش واحد اختصاصی اسکان زوجین سالمند در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، به مناسبت 13 آذر و شروع هفته معلولین طی مراسمی اولین واحدهای اختصاصی اسکان زوجین سالمند با حضور مسئولان استانی در قزوین افتتاح شد.

مرکز سالمندان امیرالمومنین(ع) برای حدود 700 نفر ظرفیت طراحی شده که در هفت فاز اجرایی می‌شود این در حالی است که فاز نخست آن برای 100 نفر گنجایش داشت.

در فاز دوم نیز برای ایجاد فضایی جهت نگهداری زوجین سالمند با هدف تامین نیازهای عاطفی سالمندان و تحکیم و ارزش نهادن به بنیان خانواده با کمک خیرین استان اقدام شده است به طوریکه هم‌اکنون شش واحد اختصاصی آماده بهره برداری بوده و پنج فاز دیگر نیز بر اساس نیاز استان در آینده افزوده می‌شود.

این پانسیون شامل شش واحد 57 متری با اعتبار 342 میلیون تومان به همت خیرین تأسیس شده است.  

آسایشگاه سالمندان امیرالمومنین(ع) با 10 هکتار زمین با برنامه‌های بلند مدت خود قرار است 25 هزارمتر مربع را به فضاهای مورد نیاز سالمندان اختصاص دهد که تاکنون چهار هزار متر آن تحقق یافته است.
در حال حاضر 70 سالمند شامل 45 زن و 25 مرد با دریافت خدمات و امکانات درمانی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی در این مرکز نگهداری می‌شوند.

ماهانه حدود دوازده میلیون ریال به ازای هر سالمند در این مراکز هزینه می‌شود و بیش از 50 درصد سالمندان مقیم در این مرکز بی‌سرپرست هستند.

گفتنی است، دو هزار و 700 سالمند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که شش مرکز شامل 300 تخت آماده به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهند همچنین سه مرکز دیگر با ظرفیت 150 نفر نیز به خدمات روزانه توانبخشی اختصاص دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان