۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم
کد خبر: ۲۱۸۳۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۴ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

روحانی در جلسه علنی تقدیم لایحه بودجه ۹۶:

تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم

رئیس‌جمهور گفت: دولت با اتخاذ رویکرد عاقلانه تلاش کرد نسبت به رفع مشکلات و یا تخفیف انها اقدام کند.

تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای تقدیم لایحه بودجه 96 در صحن مجلس سخن می‌گفت، ضمن تبریک آغاز امامت امام دوازدهم حضرت ولی‌عصر و میلاد حضرت مسیح، گفت: تقدیم به موقع بودجه به مجلس را رعایت شأن مجلس محترم و نشان‌دهنده اهتمام دولت در پایبندی به قانون و رعایت انضباط مالی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه نظر به اینکه بودجه آتی آخرین بودجه دولت یازدهم خواهد بود، بر خود لازم می‌دانم گزارش مختصری از عملکرد اقتصادی دولت به همراه تبیینی از شرایط کنونی اقتصاد کشور را به اطلاع مردم عزیز و نمایندگان محترم مجلس برسانم، افزود:دولت در شرایطی کار خو د را آغاز  کرد که علی رغم کاهش قیمت نفت، به دلیل سوء مدیریت‌های گذشته همچنین تحریم‌های ظالمانه در شرایط ویژه اقتصادی به سر می‌برد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در شرایطی با دشواری‌های زیادی مواجه بود. در چنین شرایطی دولت با اتخاذ رویکرد عاقلانه تلاش کرد نسبت به رفع مشکلات و یا تخفیف انها اقدام کند.

روحانی ادامه داد: تا قبل از دولت یازدهم، هیچ دولتی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کار خود را با تورم بالای 23 درصد آغاز نکرده بود در حالی که در شروع به کار دولت‌مان، نرخ تورم بالای 40 درصد بود و ظرف کمتر از سه سال، تورم بالای 40 درصد را به زیر 10 درصد کاهش داد.

وی خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی 8 درصدی یک ضرورت برای امروز و فردای کشور است و این از طریق ایجاد ثبات اقتصادی میسر خواهد بود. تحقق رشد 8 درصدی نیازمند اصلاحات ساختاری گسترده در اقتصاد کشور است که بخشی از این اصلاحات در قالب برنامه ششم به مجلس محترم تقدیم شده است. حفظ تورم تک رقمی از طریق توازن در بودجه و تامین منابع از طریق بانک مرکزی به عنوان پیش فرض این اصلاحات، سیاست بلند مدت و خدشه ناپذیر دولت است.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت در شرایطی سکان را بر دست گرفت که اقتصاد کشور از بیماری رشد بدون اشتغال رنج می‌برد. این امر سبب شد تا خالص اشتغال در کشور برابر صفر باشد. این در حالی بود که در این سال‌ها متولدین دهه 60 آماده ورود به بازار کار بودند. امری که در 60 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در سیاست خارجی: در روابط سیاست خارجی دولت در شرایطی آغاز به کار کرد که به دلیل اتهامات واهی در موضوعات هسته‌ای نوعی اجماع علیه کشورمان شکل گرفته بود و مجامع بین‌الملی ذیل بیانیه‌ها و قطعنامه‌های محدود کننده مسیرهای صادارتی و وارداتی و مالی و بانکی کشور ار مسدود کرده بود.محدودیتی برای صادرات نفت در آینده نخواهیم داشت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نقض کننده برجام نخواهد بود؛ ما نقض تحمل برجام را تحمل نخواهیم کرد؛ مصوبه سنا برجام اجرایی شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به همراه خواهد داشت



انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان