۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تهیه ۷ طرح جامع بقاع متبرکه استان قزوین
کد خبر: ۲۱۸۳۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۴ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین اعلام کرد:

تهیه ۷ طرح جامع بقاع متبرکه استان قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به تهیه ۷ طرح جامع برای بقاع متبرکه سطح استان گفت: این طرح‌ها به تایید اداره‌کل فنی سازمان اوقاف رسیده و بحث توسعه و بازسازی بقاع متبرکه برمبنای این طرح جامع انجام خواهد شد.

تهیه ۷ طرح جامع بقاع متبرکه استان قزوین
غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای تکمیل اطلاعات سامانه جامع مدیریت و اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه، جمع‌بندی ورود و ثبت اطلاعات رقبات انجام شده و همچنین درمورد 1910 رقبه، تایید اطلاعات و نقشه GIS صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به تهیه 7 طرح جامع برای بقاع متبرکه سطح استان گفت: این طرح‌ها به تایید اداره‌کل فنی سازمان اوقاف رسیده و بحث توسعه و بازسازی بقاع متبرکه برمبنای این طرح جامع انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حقوقی و ثبتی بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع اخذ اسناد مالکیت موقوفات یکی از برنامه‌های ویژه سازمان اوقاف است لذا امیدواریم در استان قزوین نیز در کمترین زمان تعدادی از سند مالکیت موقوفاتی که باقی مانده‌اند را اخذ کنیم.

اخذ 250 جلد سند تک برگی موقوفات استان
عادل عنوان کرد: همکاری خوبی بین اداره کل ثبت اسناد و اداره کل اوقاف وجود دارد و تاکنون 250 جلد سند تک برگی موقوفات را اخذ کردیم که شامل 2 هزار رقبه شده است و امیدواریم کلیه استاد باقی مانده موقوفات را تا پایان سال اخذ کنیم.

وی تصریح کرد: 147 پرونده در سطح محاکم از سوی اداره کل اوقاف در راستای پیگیری حقوق موقوفات مطرح شده است که از ابتدای سال 150 دادنامه به نفع موقوفات صادر شده و اجرای احکام 20 دادنامه نیز انجام گرفته و همچنین 20 موقوفه جدید در استان شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه مالی نیز باتوجه به روز رسانی‌ که در حوزه اجارات انجام شد شاهد رشد 44 درصدی درآمد موقوفات در سال جاری بودیم همچنین با اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در سطح امامزادگان، بخش نذورات و عوائد امامزادگان، 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فناوری و اطلاعات، اداره اوقاف مجهز به فیبر نوری شده است و همچنین راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان انجام شده است.

عادل بیان کرد: با اجرای سامانه جامع مدیریت و اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه، شفاف سازی مالی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود به طوریکه به نظر می‌رسد منظم‌ترین سیستم مالی در مجموعه اوقاف در حال فعالیت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون برنامه‌های مختلفی برگزار شده که از جمله آن می‌توان به اجرای ویژه برنامه آرامش بهاری در 90 بقعه، برنامه نشاط معنوی در 20 بقعه، اجرای ویژه برنامه ضیافت الهی در 40 بقعه، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در 105 بقعه اشاره کرد.

وی در پایان گفت: برپایی موکب سیدالشهدا اوقاف قزوین در مرز مهران به مناسبت اربعین از محل موقوفات مرتبط یکی دیگر از برنامه‌ها بود که روزانه 5 هزار وعده غذای گرم و 10000 میان وعده در بین زائران توزیع شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان