۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آمار اهدای خون در ۸ ماهه امسال
کد خبر: ۲۱۸۱۸۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آمار اهدای خون در ۸ ماهه امسال

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: ایرانیان در آبان ماه امسال ۱۶۴ هزارو ۷۱۱ واحد خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کردند.

آمار اهدای خون در ۸ ماهه امسال
بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با اشاره به اهدای خون در هشت ماه اول سال گفت: یک میلیون و 792 هزار و 655 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند. 

حاجی بیگی با بیان اینکه در هشت ماه اول سال یک میلیون و 443 هزار و 371 نفر موفق به اهدای خون شده اند، اظهار داشت: اهدای خون شهروندان استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی نسبت به سایر شهرها بیشتر بوده است.  

وی با اعلام اینکه اهدای خون در کشور نسبت به مدت 8 ماهه مشابه سال گذشته 1.2 درصد رشد داشته، تاکید کرد: در این مدت 2 میلیون و 488 هزار و 178 واحد خون و فرآورده هایی مانند گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور تصریح کرد: توزیع خون و فرآورده های خونی در سال 95 نسبت به 8 ماه اول سال 94 نزدیک به 1.5 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ها و مراکز استان تهران با 589 هزارو 130 واحد بیشترین میزان توزیع این فرآورده ها را داشته است، افزود: شاخص اهدای خون مستمر در استان های سمنان نزدیک 70 درصد، کردستان 66 درصد و سیستان و بلوچستان 62 درصد است.

حاجی بیگی بیان کرد: بانوان استان‌های لرستان، مرکزی و خراسان شمالی در این مدت زمانی بالاترین میزان شاخص اهدای خون را در کشور داشته اند.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان