۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین درمان آلرژی فصلی با روشهای خانگی و گیاهی+توصیه ها
کد خبر: ۲۱۸۱۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۳ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

درمان خانگی؛

درمان آلرژی فصلی با روشهای خانگی و گیاهی+توصیه ها

آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف و موادی است که به طور طبیعی بی‌ضرر است اما بر اثر واکنش سیستم ایمنی بدن به یک سری مواد بی‌ضرر به وجود می‌آید.

درمان آلرژی فصلی با روشهای خانگی و گیاهی+توصیه ها
به گزارش  سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،برخی مواد غذایی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز آلرژی‏های فصلی موثرند:

1.  مصرف انواع ویتامین های گروه B مانند غلات

2.  گوشت، لبنیات

3.   انواع سبزی‏های برگ سبز تیره مثل اسفناج، کرفس و انواع ویتامین های گروه C، مانند مرکبات و سبزی‏های تازه و نیز سبزیجات غنی از ویتامین A همچون هویج می‏تواند از شدت عوارض ناشی از آلرژی‏ها بکاهد. 

4.  مصرف ماست کم چرب به خصوص ماست پروبیوتیک (فرآورده هایی که مایه بایو به آنها افزوده شده است و هضم و جذب مواد خوراکی درون دستگاه گوارش به کمک آنها انجام می شود) می‏تواند حساسیت را در افراد مستعد آلرژی کمتر کند.

 بر این اساس افرادی که به گرما و حتی گرده گیاهان حساسیت دارند، با خوردن روزانه ۲ تا ٣ لیوان ماست از ماه های قبل از شروع فصل آلرژی‏ زا در مقابل حساسیت‏های فصلی ایمن می‏شوند. 

5.  همچنین نوشیدن چای سبز به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان بالا، علائم التهابی در شخص را کاهش می‏دهد. 

6.  سیر و پیاز نیز به عنوان یک تقویت کننده بسیار قوی سیستم ایمنی بدن و یک ماده غذایی ضدباکتری و ویروس به کاهش عوارض آلرژی کمک می‏کند. 

7.  مصرف روغن‏های امگا۳ شامل روغن ماهی و روغن دانه کتان و کانولا به پیشگیری از  بروز عوارض آلرژی و نیز به تأمین مواد معدنی نظیر ید و روی نیز کمک می‏کند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان