۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آگاهی از بیماری ایدز نیاز به آموزش دارد/ تلاش سازمان انتقال خون در جهت کاهش آمار بیماری
کد خبر: ۲۱۷۸۷۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آگاهی از بیماری ایدز نیاز به آموزش دارد/ تلاش سازمان انتقال خون در جهت کاهش آمار بیماری

معاون کنترل کیفی و تضمینی کیفیت سازمان انتقال خون گفت: شیوع بیماری ایدز در ۱۰ سال گذشته در جهان کاهش یافته، در حالیکه روند شیوع این بیماری در جمعیت عمومی کشور افزایش یافته است.

آگاهی از بیماری ایدز نیاز به آموزش دارد/ تلاش سازمان انتقال خون در جهت کاهش آمار بیماری
صدیقه امینی کافی آباد معاون کنترل کیفی و تضمینی کیفیت سازمان انتقال خون ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با بیان اینکه اول دسامبر روز جهانی ایدز است، گفت: این روز یادآوری حضور بیماری علیرغم همه تلاش هایی است که جامعه بشری برای کنترل و حذف بیماری به عمل آورده است.

امینی کافی آباد با تاکید بر اینکه ارایه آموزش عمومی نسبت به بیماری ایدز مانع گسترش آن می شود، اظهار داشت: عواملی مانند حمایت و مراقبت برای پیشگیری از ایدز، تقویت عزت نفس، اهمیت حضور مردم، اطلاع رسانی، مهارت های زندگی در جوانان، نقش رهبران و مسولان و همدلی و همیاری آسیب دیدگان ایدز از گسترش بیماری جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۵ به صفر رساندن مرگ ناشی از این بیماری، برچسب و تبعیض و مبتلایان شعار روز جهانی ایدز بوده است، تاکید کرد: سازمان اناقال خون ایران همانند و هماهنگ با سایر سازمان ها و مراجع در راستای اجرای سیاست های مرتبط با بیماری ایدز تلاش می کند.

معاون کنترل کیفی و تضمینی کیفیت سازمان انتقال خون ایران بیان کرد: مواردی همچون تاکید بر نحوه انتخاب اهداکنندگان، استقرار استانداردهای ملی انتقال خون، ارتقا تضمین کبگیفیت سازمان و آزمایشات غربالگری از فعالیت های سازمان انتقال خون ایران است.

امینی کافی آباد افزود: امید است با بهبود فعالیت ها و ارتقا فرآیندهای انتقال خون، شاهد افزایش سلامت خون پیش از گذشته باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان