۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تصویب واحد محیط زیست کمک به حل چالش های زیست محیطی کشور
کد خبر: ۲۱۷۸۷۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تصویب واحد محیط زیست کمک به حل چالش های زیست محیطی کشور

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: ارائه ۲ واحد درسی شناخت محیط زیست برای مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها به حل چالش های زیست محیطی کشور کمک می کند.

تصویب واحد محیط زیست کمک به حل چالش های زیست محیطی کشور
موسوی استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ بیان کرد: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم ارائه دو واحد درسی شناخت محیط زیست برای دانشگاه‌ها از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی به تصویب رسید. 

وی اظهار کرد: بر این اساس، ابتدا این درس برای تمامی رشته‌های کارشناسی دانشگاه‌های کشور به صورت اختیاری به عنوان درس عمومی ارائه می شود. 

موسوی گفت: سرفصل‌ها و منابع درسی این دو واحد توسط دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست تهیه و برای دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ارسال شده است 

وی مبانی محيط زيست، چالش هاي محيط زيستي ايران، مصرف بي رويه، انرژي و منابع و انتشار آلاينده ها، اثرات آلاينده ها بر سلامت انسان، روش هاي حفاظت از محيط زيست و وظايف شهروندي را سرفصل کارگاه محیط زیست عنوان کرد.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: این ترم با تصویب کارگاه شناخت مبانی محیط زیست برای کلیه دانشجویان ورودی جدید کار خود را جدی تر از سال قبل شروع کرده و اکنون کلیه دانشجویان کارشناسی باید به عنوان یک واحد درسی پیش نیاز در شناخت مبانی محیط زیست یعنی تمامی فعالیت هایی که برای هر شهروند جهت حفظ محیط زیست و مشارکت درحل چالش های محیط زیستی ایران لازم است  را آموزش ببیند.

وی گفت: این واحد درسی در خردادماه امسال در شورای آموزش دانشگاه و در تاریخ ۹۵/۷/۸در سازمان برنامه ریزی و آموزش عالی کشور تصویب شد.

موسوی با بیان اینکه این واحد درسی به صورت یک کارگاه ۳روزه با اساتید مجرب برای دانشجویان برگزار می شود، تصریح کرد: در این طرح هشت نفر از دانشجویان دکترای سلامت و رفاه اجتماعی حضور دارند تا با کسب آموزش های لازم به عنوان یک سرگروه تعدادی از دانشجویان کارشناسی به آن ها سپرده شود.

وی تاکید کرد: زباله به عبارتی طلای کثیف است و نباید آن را از دست داد و باید در مدیریت پسماند خشک سرمایه گذاری کرد که از وظایف دیگر گروه مدیریت پسماندهای دانشگاه است‌ و با توجه به حجم زیاد استفاده از کاغذ در محیط های دانشگاهی و سایر زباله های خشک دانشگاه برای انجام این کار با شهرداری کل هماهنگ شده و دانشجویان در قدم اول بازدیدی از شهرداری و نحوه فرایند پسماند ها نیز داشته اند.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه پس از اقدام این دانشگاه در تدریس و تصویب واحد محیط زیست شاهد کمک به تشکیل کمیسیون تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بودیم، افزود: تصویب و درج حداقل 2 واحد درسی محیط زیست در تمام رشته‌های تحصیلی مقاطع مختلف آموزش عالی، فراهم کردن سازوکار لازم برای انجام بازدیدهای علمی اساتید و پژوهشگران از مراکز تحقیقاتی، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه محیط زیست، انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک، برقراری امکان بهره‌مندی از امکانات آزمایشگاهی طرفین و معرفی دانشگاه سبز با معیارهای محیط زیستی از دیگر فعالیت ها برای توسعه فرهنگ زیست محیط زیست در کشور است. 

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان