۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین لزوم برخورد جدی با مراکز عرضه کننده قلیان/ باید با متخلفان فروش قلیان برخورد شود
کد خبر: ۲۱۷۸۷۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

لزوم برخورد جدی با مراکز عرضه کننده قلیان/ باید با متخلفان فروش قلیان برخورد شود

رییس دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: با وجود مشکلات بسیار در کلان شهرها برخورد با مراکز عرضه کننده قلیان تشدید پیدا کرده است.

لزوم برخورد جدی با مراکز عرضه کننده قلیان/ باید با متخلفان فروش قلیان برخورد شود
لزوم برخورد جدی با مراکز عرضه کننده قلیان/ باید با متخلفان فروش قلیان برخورد شود
خسرو صادق نیت رییس دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ در خصوص وضعیت برخورد با مراکزعرضه کننده قلیان بیان کرد: مبارزه جامعی از دوسال پیش آغاز شده و خوشبختانه اقدامات موثری در رابطه با اطلاع رسانی و برخورد با مراکز متخلف صورت گرفته است.

وی یکی از مشکلات برخورد را در کلان شهرها دانست و عنوان کرد: با وجود مشکلات بسیار در کلان شهرها، طی چندماه گذشته اقدامات تشدید پیدا کرده و با موارد تخلف برخورد جدی صورت می گیرد. البته در این رابطه همراهی ارگان های مسئول از جمله اداره اماکن، وزارت صنعت، اصناف مربوطه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت ارشاد، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی و وزارت ورزش و جوانان نقش موثری داشته است.

صادق نیت افزود: این همراهی موجب شده برخورد با عرضه کنندگان قلیان برخورد قابل توجهی باشد و شاهد جمع آوری قلیان در بسیاری از نقاط کشور به ویژه کلان شهرها باشیم.

رییس دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به طرح جمع آوری تنباکوهای معطر، اظهار داشت: دیوان عدالت اداری رای قطعی نداده است بلکه به دنبال شکایت جمعی از کارخانه داران تولید کننده تنباکوهای معطر، دستور رسیدگی را داده است.

وی برخورد با متخلفان را مسلم دانست و ادامه داد: باید طبق قوانین موجود با تخلفات تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان برخورد شود چرا که در بررسی ها، قریب به اتفاق تنباکوهای معطر حاوی موارد سرطان زا، فلزات سنگین و ده ها برابر میزان استاندارد سرب و بنزن دارند و این افراد باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان