۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نشست تخصصی صنایع دستی ایران در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۱۷۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۱ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته پژوهش؛

نشست تخصصی صنایع دستی ایران در قزوین برگزار می‌شود

به مناسبت هفته پژوهش نشست تخصصی هنرهای سنتیصنایع دستی ایران در قزوین برگزار می‌شود.

نشست تخصصی صنایع دستی ایران در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، به مناسبت هفته پژوهش، نشست تخصصی هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران با محوریت نگارگری مکتب قزوین به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین برگزار می‌شود.

این نشست تخصصی در تاریخ 28 آذرماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش برگزار و در آن موضوعاتی چون ماهيت پژوهش در هنرهاي سنتي با تاكيد بر نگارگري مكتب قزوين، ميراث معنوي ناملموس- فنون و مهارت‌هاي ساخت صناعات دستي، رمزپردازي، نماد و اسطوره نگاري در نگارگري مكتب قزوين، نسخه‌شناسي و مطالعه نگاره‌هاي مربوط به نسخه‌هاي منسوب به مكتب قزوين، مطالعه نقوش كتيبه‌ها، كاشي كاري، گچبري‌ها و ... بناها و اماكن مذهبي دوره صفويه، مطالعه نگارگري و بروز آن در نقاشي ديواري و نقاشي روي چوب و كاربرد اين هنرها در تزئينات منازل و بناهاي شهري قزوين، سير تحول سبك نگارگري در مكتب قزوين تاثير هنر فرنگي‌سازي بر هنرهاي بومي و سنتي استان قزوين و جايگاه باززنده سازي نگارگري سبك قزوين در هنرهاي كاربردي امروز به عنوان محورهای اصلی این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را در خصوص هر یک از موضوعات فوق الذکر تا تاریخ 20 آذر ماه به آدرس دبیرخانه همایش (قزوین، خیابان نادری شمالی، روبروی دروازه راه کوشک بنای تاریخی داعی، واحد پژوهش معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین) جهت شرکت در این همایش ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 33367473 و 33367121 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است؛ نشست تخصصی هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران همزمان با هفته پژوهش در تاریخ 28 آذرماه سال جاری در سالن مهندس بهشتی واقع در خ نادری شمالی، روبروی دروازه راه کوشک، بنای تاریخی داعی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان