۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین محیط زیست قزوین سهم خود را در کاهش آلاینده‌ها پیگیری کند
کد خبر: ۲۱۷۸۰۹ نویسنده: رضا گروسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۱ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان در مصاحبه با صبح قزوین:

محیط زیست قزوین سهم خود را در کاهش آلاینده‌ها پیگیری کند

مدیر کل سازمان مدیریت بحران استان ابراز کرد: ما منتظریم محیط زیست سهم خود را در کاهش آلاینده‌ها پیگیری کند و مانع عوامل آلودگی هوا شود.

محیط زیست قزوین سهم خود را در کاهش آلاینده‌ها پیگیری کند
رضا گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره منشاهای آلودگی هوا در استان ابراز کرد: وزش بادهای شمالی و جریان‌های هوایی از شمال استان، وضعیت هوای استان بهتر می‌شود اما اگر بادهای جنوبی و جنوب شرقی بوزد، گردو خاک نیز به آلودگی هوای استان اضافه می‌شود.

وی درباره تاثیر آلودگی تهران بر آب و هوای قزوین، عنوان کرد: منشاهای آلودگی هوای قزوین زیاد است و آلودگی هوای تهران بر قزوین تاثیری ندار، حتی اگر روزی اعلام شود که آلودگی هوای قزوین بر تهران تاثیرگذار بوده، بیشتر قابل باور است.

گروسی اعلام کرد: علل آلودگی هوای استان در برهه‌های مختلف از جمله ایام سرد سال، صنایع آلاینده به همراه پدیده وارونگی هوا در ایام سرد و همچنین پایداری شرایط جوی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر عوامل آلاینده هوا، در استان قزوین پدیده ریزگرد هم دارد آلودگی را مضاعف می‌کند.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران قزوین عنوان کرد: وظیفه مدیریت بحران وظیفه ستادی و هماهنگی است و عملا وظیفه اجرایی ندارد، با این وجود مسئولیت ستاد بیابان زدایی را این سازمان به عهده گرفته است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین منابع تولید ریزگردها در دشت قزوین وجود دارد، تا کنون 3 نقطه شکننده و اساسی کانون تولید ریزگرد و گردوخاک شناسایی شده که برای از بین بردن آن مطالعاتی انجام شده و با یک تیم اجرایی قراردادی منعقد شده، همچنین7 میلیارد تومان هم اعتبار در نظر گرفته شده است که 4 میلیارد تومان از پروژه بیابان زدایی تا پایان سال 95 انجام و 3 میلیارد تومان هم در سال 96 انجام می‌شود.

قسمت بزرگی از آلودگی هوای قزوین ناشی از صنایع و خودروهای آلاینده است

گروسی تاکید کرد: مردم بابد به سمت مطالبه‌گری از دستگاه‌های متولی امر بروند زیرا صرف اعلام آلوده بودن هوا از طرف مسئولین، مشکلی حل نخواهد شد.

وی خاطر یادآور شد: قسمت بزرگی از آلودگی هوای قزوین ناشی از صنایع و خودروهای آلاینده است که در این حوزه باید محیط زیست حلال مشکلات باشد.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران قزوین ابراز کرد: محیط زیست تنها ارگانی است که به واسطه قانون می‌تواند به صنایع آلاینده و خودروها تذکر و دستور دهد.

گروسی خاطر نشان کرد: ما منتظریم محیط زیست سهم خود را در کاهش آلاینده‌ها پیگیری کند و مانع عوامل آلودگی هوا شود زیرا وظیفه تخصصی این سازمان است.

وی اظهار کرد: شهرداری، صنایع و مردم همه در این امر مسئول هستند و باید از همه دستگاه‌های زیربط با توجه به سهمی که قانون برای آنان تعیین کرده است، در امر آلودگی هوا نقش ایفا کنند.

گروسی تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران به میزان سهم خود به دنبال جلوگیری از کارهایی است که باعث بیابانی شدن قزوین می‌شود.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران در پایان گفت: اگر مردم درباره وضعیت آب و هوا به سوی مطالبه‌گری هوشمند از مسئولین پیش نروند؛ در آینده وضعیت آب و هوای استان قزوین بسیار شکننده خواهد بود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان