۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خدمت به صاحب حرم رضوی هم دنیاست و هم آخرت/ نشان خادمی را با هیچ ثروت و مقامی عوض نمی‌کنم
کد خبر: ۲۱۷۷۳۲ نویسنده: حسین خوش احوال تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۰ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

خادم امام رضا(ع) در مصاحبه با صبح قزوین:

خدمت به صاحب حرم رضوی هم دنیاست و هم آخرت/ نشان خادمی را با هیچ ثروت و مقامی عوض نمی‌کنم

خادم امام رضا(ع) عنوان کرد: اگر قرار باشد کل ثروت و زندگی خود را در یک طرف قرار دهم و نوکری امام را در یک طرف دیگر؛ نشان خادمی را با هیچ ثروت و مقامی عوض نمی‌کنم.

 خدمت به صاحب حرم رضوی هم دنیاست و هم آخرت/ نشان خادمی را با هیچ ثروت و مقامی عوض نمی‌کنم
حسین خوش احوال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره نحوه خادم شدن خود گفت: 25 سال پیش جلسه‌ای در کشیک سوم کفشدارهای حرم برای انتخاب مداح برگزار شد که شب‌های دوشنبه زیارت عاشورا و شب‌های چهارشنبه زیارت توسل قرائت کنند.

وی در ادامه افزود: در این جلسه 4 مداح دعوت شده بودند که من نیز جزو آنها بودم؛ پس از قرائت دعا زمانی که قصد خروج از مجلس را داشتم از من خواستند که قرائت دعای توسل شب‌های چهارشنبه را انجام دهم.


این خادم حرم رضوی با بیان اینکه پس از شش ماه از مداحی در حرم به عنوان خادم کفشداری انتخاب شدم، اذعان کرد: زمانی که لباس خادمی را برای اولین بار به تن کرده بودم و به محل خدمت خود می‌رفتم یکی از شعرای برجسته مشهد که جزو مسئولان حرم بود مرا دید و گفت شما بجای کفشداری در دربانی حرم خدمت کن.

وی ادامه داد: 13 سال کشیک سوم بودم و تا به امروز نزدیک 11 سال است کشیک دوم هستم.

شاهد شفای بچه فلجی پشت پنجره فولاد بودم

خوش احوال یادآور شد: حرم 8 کشیک دارد، کشیک دربان، خادم، کفشدار و ارشادی و فراش؛ در حرم رضوی عده‌ای از خادمان حضور روزانه دارند و برخی دیگر در حوزه‌های دربانی، کفشداری و فراشی هفته‌ای یک روز حضور دارند و گردشی کار می‌کنند.

وی درباره مهمترین دغدغه یک خادم امام رضا(ع) ابراز کرد: مهمترین دغدغه خدام این است که خدمت آنها مورد توجه و رضایت امام قرار بگیرد همه خادمان در خدمت زائران هستند؛ اما زمانی که مریض می‌شوند خود را از خدمت به زوار محروم می‌بینند و این عاملی برای ناراحتی خادمان است.

این خدام امام رضا(ع) عنوان کرد: در طول خادمی برای حضرت عنایات زیادی از ایشان در زندگی شخصی و کاری خود دیده‌ام و اگر قرار باشد کل ثروت و زندگی خود را در یک طرف قرار دهم و نوکری امام را در یک طرف دیگر؛ نشان خادمی را با هیچ ثروت و مقامی عوض نمی‌کنم.


وی با بیان اینکه خدمت به صاحب حرم رضوی هم دنیاست و هم آخرت ابراز کرد: در برنامه زیرسایه خورشید چندین سال است که شروع شده و خدام با سفر به استان‌ها زمینه معرفت افزایی نسبت به امام رضا(ع) را فراهم کرده است.

عنایت امام رئوف عامل بخشش محکوم به اعدام شد
خوش احوال درباره خاطرارت دوران خادمی خود گفت: سفر به روستاها در طرح زیر سایه خورشید و شفای بیماران در حرم رضوی بهترین خاطره دوران خادمی من است، در این 25 سال به کرات شاهد شفای بچه‌های فلج پشت پنجره فولاد امام رضا(ع) بودم.

وی افزود: لطف و عنایت امام به حدی بیکران است که حتی به زندگی خدام خود نیز توجه دارند دختر خودم دچار بیماری افسردگی شدید شده بود که آقا شفایش داد، معجزه در حرم زیاد است فقط باید ارتباط دلی با حضرت برقرار کنیم.

این خادم حرم رضوی ادامه داد: در سفری که در طرح زیر سایه خورشید به استان قزوین داشتیم فردی که اعدامش تائید شده بود باید فردا آن روز حکمش اجرا می‌شد، وقتی این موضوع با ما در میان گذاشته شد، تصمیم گرفتیم برای صحبت با خانواده مقتول حضور پیدا کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: با لباس خادمی و پرچم امام رضا(ع) به نزد خانواده مقتول رفتیم و همسر مقتول پس از دیدن ما شروع به گریه کرد و عنایت امام باعث شد این خانم قاتل همسرش را ببخشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان