۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین باید از ظرفیت بقاع متبرکه برای توسعه امور فرهنگی و قرآنی استفاده کرد
کد خبر: ۲۱۷۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۰ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

باید از ظرفیت بقاع متبرکه برای توسعه امور فرهنگی و قرآنی استفاده کرد

استاندار قزوین گفت: باید از ظرفیت بقاع مبارکه برای توسعه امور فرهنگی و قرآنی استفاده و با اجرای برنامه‌های منظم و هدفمند از این اماکن که سرمایه‌های عظیم معنوی، فرهنگی و اجتماعی هستند، حفظ و نگهداری کرد.

باید از ظرفیت بقاع متبرکه برای توسعه امور فرهنگی و قرآنی استفاده کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین بعدازظهر دیروز(سه‌شنبه) در دیدار مدیران ستادی و متولیان امور وقف با وی که در محل مهمانسرای استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبیین آثار وقف در زندگی مردم اظهار کرد: ثبت قدیمی‌ترین وقف در استان، نشان‌دهنده تدین مردم قزوین است که آموزه‌های دینی و اسلامی را در زندگی خود جاری کرده‌اند.

وی افزود: وقف یک سرمایه عظیم معنوی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی است و امیدواریم بتوانیم با پیوند زدن زمان گذشته، حال و آینده، اقدامات موثری در افزایش ترغیب آحاد جامعه به حوزه وقف انجام دهیم و زمینه‌ای فراهم کنیم تا عموم مردم در حوزه وقف سرمایه گذاری کرده و برای همیشه تاریخ، ماندگار شوند.

ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارند
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید آثار وقف را برای مردم تبیین کرده و در جهت ترویج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم که در این زمینه رسانه‌ها، ائمه جمعه و جماعات و علما نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیازمند برنامه ریزی هدفمند و اثرگذار است، عنوان کرد: باید با اجرای برنامه‌های مدون و هدفمند و معرفی واقفان و موقوفات، مردم با آثار وقف گذشتگان در زندگی پیرامونی خود و دیگران آشنا شوند.

همتی با اشاره به نقش موثر فعالیت‌های تبلیغی در تشویق افراد برای ادامه دادن راه گذشتگان در امور وقف تصریح کرد: اجرای دقیق نیات واقفان موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: در هر مقطع زمانی مردم سعی داشتند تا متناسب با نیاز جامعه از امکانات و دارایی‌های خود با نیات خیرخواهانه برای کمک به هم نوعان وارد میدان شوند امروز نیز موضوعات متنوع فراوانی در زندگی مشاهده می‌کنیم که نیاز به حضور انسان‌های وارسته و متدین با نیت وقف است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: منابع و امکانات دولت محدود اما نیازهای جامعه نامحدود است بنابراین می‌توان از ظرفیت وقف در جامعه اسلامی به عنوان منبع عظیم دینی، اسلامی و اعتقادی برای حل مشکلات استفاده مطلوبی کرد.

وی عنوان کرد: معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجرای مسابقات از جمله اقدامات مفید و موثر اداره اوقاف در سطح استان است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه فرهنگ وقف استفاده کرد.

همتی با اشاره به اهمیت نقش خیرین گفت: خیرین در بخش‌های مختلف نقش پررنگی دارند و همچون مشعل‌های روشنی هستند که جامعه از نورانیت وجود و اخلاص در نیات آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت بقاع مبارکه برای توسعه فرهنگی و قرآنی استفاده کرد و با اجرای برنامه‌های منظم از این اماکن که سرمایه‌های عظیم معنوی و فرهنگی و اجتماعی هستند، حفظ و نگهداری کرد.

استاندار قزوین در پایان بیان کرد: در بخش اراضی کشاورزی و باغ‌ها و همچنین در حوزه ساخت و ساز مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود با برنامه مناسب ضمن حفظ حقوق مرتبط با وقف، مشکلات مردم نیز حل شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان