۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور متعلق به قزوین است/ ثبت ۳۷ وقف جدید
کد خبر: ۲۱۷۶۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۰ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان:

قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور متعلق به قزوین است/ ثبت ۳۷ وقف جدید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از ثبت ۳۷ وقف جدید در قزوین خبر داد و گفت: قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور با ۹۸۵ سال قدمت متعلق به خانم خدیجه بنت بدیعا، مربوط به استان قزوین است.

قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور متعلق به قزوین است/ ثبت ۳۷ وقف جدید
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بعداز ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار مدیران ستادی و متولیان امور وقف با استاندار قزوین که در محل مهمانسرای استانداری برگزار شد، اظهار کرد: حجم عمده فعالیت اوقاف استان، خدمت رسانی به مردم در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در دو حوزه موقوفات و بقاع متبرکه و در راستای اجرای نیات واقفان است.

وی افزود: بیش از 2 هزار موقوفه در استان قزوین وجود دارد که هرکدام شرایط خاص خود را داشته و با توجه به نیات واقفان، اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری و احیای موقوفات خاطرنشان کرد: سند بخش عمده‌ای از موقوفات استان، اخذ شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری، جشن اتمام اخذ اسناد مالکیت موقوفات را در قزوین برگزار کنیم.

وی با اشاره به شناسایی 20 موقوفه جدید در استان عنوان کرد: دهیاران در روستاها می‌توانند به شناسایی موقوفات کمک کنند.

عادل در ادامه بیان کرد: موقوفات استان از نظر وسعت، عملکرد و بازخورد و سابقه بسیار شاخص هستند به طوریکه قدیمی‌ترین وقف‌نامه کشور با 985 سال قدمت متعلق به خانم خدیجه بنت بدیعا مربوط به استان قزوین است.

ثبت نام 6500 نفر در طرح حفظ قرآن 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این امر از مفاخر استان قزوین بوده و نشان دهنده سابقه تمدن و فرهنگ استان و پیشگام بودن مردم قزوین در حوزه وقف و امور خِیر است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام اداره اوقاف استان برای بازسازی و احیای موقوفات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 میلیارد تومان از محل موقوفات و 25 میلیارد تومان دیگر از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه هزینه شده است.

عادل از افزایش 44 درصدی درآمد موقوفات استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، اقداماتی انجام شده که البته در این زمینه اجرای نیات واقفین در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 12 میلیارد تومان در حوزه توسعه و عمران امامزادگان هزینه شده که از محل کمک‌های خیرین و عوائد امامزادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف استان گفت: سید مصطفی حسینی، نماینده استان قزوین در مسابقات کشوری سازمان اوقاف در رشته قرآن کریم با کسب رتبه نخست به مسابقات بین المللی راه یافت.

وی در ادامه با اشاره به ثبت 37 وقف جدید در استان گفت: امسال در طرح حفظ قرآن 6500 نفر ثبت نام کردند و در کلاس‌ها شرکت می‌کنند همچنین عمده فعالیت اوقاف در بخش فرهنگی، ترویج فرهنگ وقف متناسب با نیاز جامعه است.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان