۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مشاهده ویروس آنفولانزای مرغی در یکی از واحدهای مرغداری ملارد
کد خبر: ۲۱۷۶۶۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مشاهده ویروس آنفولانزای مرغی در یکی از واحدهای مرغداری ملارد

مدیرکل دامپزشکی استان تهران از مشاهده ویروس آنفولانزای مرغی در یکی از واحدهای مرغداری ملارد خبر داد.

مشاهده ویروس آنفولانزای مرغی در یکی از واحدهای مرغداری ملارد
اصغر برایی نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ گفت: در هفته گذشته مواردی از واحد مرغداری پرتراکم ملارد مبنی بر آنفولانزای مرغی گزارش شد.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و پایش و مراقبت فعال اداره کل و شبکه های دامپزشکی سطح استان توانستیم تاحدودی را قرنطینه کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به آنفلوآنزای مرغی، ویروس H5N8 است که در حوزه پرندگان شناخته می‌شود، عنوان کرد: این ویروس به انسان منتقل نمی‌شوند.

برایی نژاد بیان کرد: آنفولانزای پرندگان یا همان آنفولانزای مرغی در کشورهای همسایه، ترکیه و عراق، مشاهده شده است.

وی افزود: در همين رابطه قرنطينه برخی از مناطق طيور تا شعاع 3 کيلومتری مناطقی که آنفولانزای مرغی در آن تاييد شده، معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران اضافه کرد:بررسی‌ها برای ردیابی منشأ آلودگی در حال انجام است تا از جلوی انتشار این نوع بیماری به دیگر مناطق گرفته شود.

برایی نژاد ادامه داد: ویروس H5N8 در انسان‌ها دیده نشده است اما موجب آلودگی پرندگان وحشی و مرغداری‌ها در چند کشور اروپایی و نیز اسرائیل شده است.

وی گفت: با توجه به خطر شيوع  اين بيماری، آمادگی های لازم برای کنترل و مقابله با آن در صورت بروز در حال تقويت است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران یادآورشد: با وجود اقدامات گسترده و موفقيت ايران در حفاظت کشور از بيماری آنفلونزای فوق حاد مرغی، نمی توان گفت که کشور ما در معرض خطر شيوع اين بيماری قرار ندارد، زيرا از مجموع ۱۰ کشوری که اين بيماری در آنها ديده شده است سه کشور، همسايه ديوار به ديوار ايران است و در برخی از همسايگان ما اين بيماری در پرندگان صنعتی و بومی ديده شده است.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان