۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کمردرد علت غیبت ۶۰ درصد کارگران صنایع/ جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت باید بازنگری شود
کد خبر: ۲۱۷۶۵۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کمردرد علت غیبت ۶۰ درصد کارگران صنایع/ جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت باید بازنگری شود

دردهای ناشی از اختلالات اسکلتی.عضلانی زمینه ساز غیبت ۶۰ درصدگارگران در کارحانجات و صنایع فلزی است.

کمردرد علت غیبت ۶۰ درصد کارگران صنایع/ جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت باید بازنگری شود
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ فرشاد اخوتیان دبیر علمی سمینار تخصصی فیزیوتراپی در سمینار تخصصی فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی که در سالن اجتماعات هتل المپیک تهران برگزار شد، افزود: تحقیقات نشان داده هزینه های ناشی از عوارض اختلالات اسکلتی عضلانی که منجر به ترک مشاغل گوناگون شده به مرز 500 میلیارد تومان می‌رسد.

وی اظهار داشت: در آمریکا هزینه های ناشی از اختلالات اسکلتی عضلانی 1.5 میلیون دلار است که تهدیدی برای تولیدات کشور محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: ساعات کاری، حجم کار، فقر حرکتی، تغذیه و نحوه ناصحیح نشستن و ایستادن برخی از علل این اختلال است.

وی در ادامه از ارایه آخرین دستاوردهای علمی روز دنیا، تعامل تراپیست ها با جراحان مغز و اعصاب، متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی و بهره مندی از ابزارهای نوین در این سمینار خبرداد.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری های اسکلتی، عضلانی و عوارض و هزینه های ناشی از آن باید جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت بازنگری شود.

دبیرعلمی سمینار تخصصی فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی از ارائه 20 مقاله تخصصی و ارائه 50 مقاله در قالب پوستر در این سمینار خبر داد.

گفتنی است؛ سمینار تخصصی فیزیوتراپی در اختلالات اسکلتی عضلانی با معرفی سه مقاله و سه پوستر با تایید دانشکده های توانبخشی دانشگاه های علوم پزشکی فردا ششم آذرماه به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان