۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمايی شد+ مشخصات
کد خبر: ۲۱۷۵۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۹ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور امیر موسوی؛

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمايی شد+ مشخصات

مراسم رونمايی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش با حضور جانشین ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمايی شد+ مشخصات
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مراسم رونمايي از دستاوردهای جدید نداجا صبح امروز 9 آذر ماه با حضور امیر عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از کارکنان نیروی دریایی ارتش، در ستاد این نیرو برگزار شد.

دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمايی شد


در این مراسم، از تجهیزات نوینی چون پروژه حوضچه کشش، پروژه فرستنده ثامن، رادار LPI، پروژه مرصاد، پروژه طوفان‌‎ساز، پروژه کمپارتمانت، پروژه دماوند و پروژه سیستم کشف رادار  UFOX رونمایی شد.

لازم به ذکر است؛ همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس چندین پروژه دیگر در شهرهای رشت و نوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین در تهران نیز از یک پروژه به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی خواهد شد.

مشخصات دستاوردهای جدیدی که امروز از آن‌ها رونمایی می‌شود به شرح زیر است؛

*** پروژه کمپارتمانت

شبیه‌سازی محیط واقعی یگان شناور، اجرای سناریوهای مختلف کنترل سوانح به صورت همزمان، ایجاد سیستم نظارت ارزیابی،‌مدیریت بحران، آموزش تعمیر و نگهداری تجهیزات، قابلیت استفاده مداوم جهت آموزش فراگیران، قابلیت ارتقای سیستم، ایجاد محیط مناسب برای تست تجهیزات جدید کنترل صدمات و آشنایی با سامانه‌های کشف و شناسایی حریق از جمله کارکردهای این پروژ است.

*** پروژه رادار سپر دریا

این سامانه با برد بیش از 200 کیلومتر مجهز به سامانه تشخیص اهداف متحرک و انواع سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک است که می‌توان از آن در رصد تحرکات اهداف هوایی منطقه و جنگنده‌های خودی و بیگانه در شعاع بیش از 200 کیلومتر از سواحل مکران استفاده کرد. انتقال اطلاعات اهداف دریافت شده به اتاق‌های جنگ و ستادهای عملیاتی در کلیه پایگاه‌های نیروی دریایی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

*** پروژه ثامن

این پروژه با دقت در برد حدود 6 متر و تفکیک در برد 30 متر قابلیت ضبط اطلاعات و دریافت اطلاعات تحلیل کارکرد سامانه را دارد. این سامانه که به دو فرستنده مجزا برای رادار جست‌وجو و ردگیری مجهز است می‌تواند در جست‌وجو، آشکارسازی و ردگیری کلیه اهداف سطحی و هوایی موجود در حوزه تجسس، پشتیبانی، آتش دریایی با متدهای مختلف به کار گرفته شود.

*** پروژه مرصاد (ثبات)

این پروژه که بر اساس استانداردهای نظامی ساخته شده توانایی ثبت اطلاعات دیجیتال اژدر در حالت واقعی و تجزیه و تحلیل رفتار اژدر مارک 46 را دارد.

*** پروژه رادار LPI

این سامانه علاوه بر توانایی تجسس فضای مراقبت به صورت دائم توانایی آشکارسازی و ردگیری کلیه اهداف موجود در حوزه تجسس و تشخیص اهداف با سطح مقطع بسیار پایین را داراست. تعامل با مجموعه‌ای از سامانه‌ها و زیرسامانه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های آن است.

*** پروژه طوفان‌ساز

شبیه‌سازی کلیه المان‌های جوی واقعی (موج، باد، باران، مه، رعد و برق) آموزش بقا در دریا جهت کارکنان، ارتقای کیفیت آموزش با کمترین هزینه، کاهش هزینه‌ها، کسب تجربه و رسوب دانش فنی و ضمنی در سازمان از جمله کارکردهای عملیاتی این پروژه است.

*** پروژه حوضچه کشش

به دست آوردن پارامترهای هیدرودینامیکی مربوط به مدل شناور، اندازه‌گیری اثرات بدنه شناور بر روی آب و انعکاس نیروهای وارد بر بدنه در جهات مختلف، نزدیک کردن برایندهای آزمایشگاهی به حالت واقعی، ارتقای رزمی نیروی دریایی، به دست آوردن توان نیروی رانش شناور اصلی با در اختیار داشتن نیروی مقاومت کل و انجام تست بر روی تجهیزات زیرآبی و شناورهای مدل زیرسطحی و سکان از جمله مشخصات این پروژه اهست.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان