۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۸ هزار میلیاردتومان از اعتبار اختصاص یافته به بنگاه‌های زودبازده به هدر رفته است
کد خبر: ۲۱۷۳۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۷ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

۸ هزار میلیاردتومان از اعتبار اختصاص یافته به بنگاه‌های زودبازده به هدر رفته است

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد انحراف از هدف در بودجه اختصاص یافته به بنگاه‌های زود بازده مشاهده شده است یعنی ۸ هزار میلیارد بودجه به هدر رفته است.

۸ هزار میلیاردتومان از اعتبار اختصاص یافته به بنگاه‌های زودبازده به هدر رفته است
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان، داود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان و روسای بانک‌ها در سالن جلسات شهید حسن پور برگزار شد.
داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس و نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این مجمع ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: تاکنون سازمان بسیج مهندسین صنعت و عمران استان اقدامات بسیار موثری در سطح استان با همکاری دیگر سازمان‌ها انجام داده است.
وی گفت: تهدیدات یک کشور همیشه تهدیدات نظامی نیست، گاهی کشور با تهدیداتی مواجه می‌شود که اگر آینده پژوهی، دقت و بررسی نشود سبب ایجاد مسائل بحران‌ساز خواهد شد.
نماینده مردم قزوین البرز و آبیک بیان کرد: اولویت اصلی در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و حمایت از تولیدگنندگان داخلی است که سبب افزایش اشتغال و تحرک اجتماعی در جامعه خواهد شد.
محمدی عنوان کرد: از سال جاری (1395) تا سال 1400 جمعیت جوانان کشور از سن 15 تا 24 سال به 15 میلیون نفر آماده اشتغال خواهد رسید در 5 سال آینده با توجه به وضعیت بد در حاضر کشور در بحث اشتغال هم اکنون میتوانیم بگوییم بهار اشتغال است.
وی در ادامه اضافه کرد: برنامه دولت ایجاد 800 هزار شغل در سال است اما تاکنون در هیچ سالی چنین اتفاقی در کشور نیفتاده است اما اگر این امر محقق شود در 5 سال آینده 4 میلیون شغل ایجاد شده در حالی که 15 میلیون نیروی متقاضی اشتغال است.

موضوع اصلی کشور مسائل سیاسی و پرداختن به آن نیست 

این نماینده با بیان اینکه به این امر باید توجه جدی شود در غیر این صورت کشور با مشکلات جدی روبرو خواهد شد، تصریح کرد: موضوع اصلی کشور مسائل سیاسی و پرداختن به آن نیست بلکه موضوع اشتغال و آسیب‌های اجتماعی از مسائل اصلی کشور است.

رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه موضوعات اساسی کشور باید با دقت فکر و بررسی شود، ابراز کرد: به بحث نظارت باید توجه جدی شود از برنامه دوم توسعه تا به امروز که برنامه ششم توسعه مطرح شده در همه‌ برنامه‌ها بحث اشتغال بیان شده است. 
محمدی عنوان کرد: 40 درصد انحراف از هدف در بودجه اختصاص یافته به بنگاه‌های زود بازده مشاهده شده است یعنی 8 هزار میلیارد تومان بودجه به هدر رفته است.
وی در ادامه افزود: دولت در موضوع بهین یاب بودجه خوبی را اختصاص داده است باید  نظارت درستی داشته باشیم که این بودجه به شغل منجر شود اما متاسفانه طبق گزارش‌ها و اطلاعات رسیده این امر اتفاق نیفتاده است.
نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در ادامه اضافه کرد: جامعه هدف ما در استان هزار شرکت بوده است اگر این هزار شرکت بین 10 الی 20 شغل ایجاد می‌کردند، حداقل باید 20 هزار شغل در استان ایجاد می‌شد در حالی که این امر برای ما ملموس نیست.
وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته 4 هزار نیرو تعدیل شدند، گفت: مسئولین در هر حوزه باید نظارت کافی بر بودجه تزریقی سازمان خود به عنوان بهین یاب داشته باشند.
محمدی در پایان خاطر نشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری راه نجات کشور تفکر بسیجی است ما می‌توانیم با تفکر بسیجی و استفاده از ظرفیت های فرهیختگان و نخبگان بسیجی بر مشکلات کشور فائق آییم.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان