۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تماس تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه
کد خبر: ۲۱۷۲۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۷ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

گفتگو درباره تازه‌ترین تحولات سوریه ؛

تماس تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه

روسای جمهور ترکیه و روسیه طی تماسی تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات در سوریه گفت‌وگو کردند.

تماس تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، روسای جمهور ترکیه و روسیه طی تماسی تلفنی درباره تازه‌ترین تحولات در سوریه گفت‌وگو کردند.

به گفته یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش شب گذشته طی تماسی تلفنی تحولات اخیر در کشور جنگ‌زده سوریه و اقدامات برای یافتن راه‌حلی برای خاتمه دادن به بحران انسانی در شهر حلب در سوریه، گفت‌وگو کردند.

پیش از این نیز سران این دو کشور طی تماس تلفنی دیگر در روز جمعه درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفت‌وگو کرده بودند. از جمله مسائلی که در این تماس تلفنی مورد گفت‌وگو قرار گرفت موضوع حمله به نیروهای ترکیه‌ای در نزدیکی شهر الباب در شمال سوریه بود.

حلب که در فاصله 40 کیلومتری مرز ترکیه در سوریه قرار دارد، دومین شهر بزرگ این کشور است که پیش از آغاز جنگ بیش از سه میلیون تن در آن زندگی می‌کردند که اکثریت آنها را اعراب و سایر جمعیت آن را ترکمن‌ها و کردها تشکیل می‌دادند.

در حال حاضر در حالی که غرب حلب را نیروهای دولتی دمشق کنترل می‌کند، نیروهای مخالف سوری کنترل برخی از مناطق شرقی این کشور را در دست دارند و همین امر سبب تداوم درگیری‌های شدید در این منطقه شده است.

از اواسط ماه نوامبر تاکنون بیش از 508 غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته و 1871 تن دیگر زخمی شده‌اند.

طی ده روز اخیر نیز بر اثر تداوم و تشدید حملات، تمامی بیمارستان‌ها و تاسیسات پزشکی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.




انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان