۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین یکی از مدیران ایوبی فرستاده مخفی آکادمی اسکار است؟!
کد خبر: ۲۱۷۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۷ ساعت: ۹:۵۳ ↗ لینک کوتاه

پیش گویی های طباطبایی؛

یکی از مدیران ایوبی فرستاده مخفی آکادمی اسکار است؟!

مدت زیادی تا اعلام نام نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ باقی مانده و مشخص نیست منظور طباطبایی نژاد از پذیرفته شدن فیلم رزی در اسکار چیست. تنها خبری که در این باره اعلام شده، رقابت ۱۴۵ مستند بلند برای رقابت اسکار امسال است که از طرف کشورهای مختلف معرفی شده‌اند

یکی از مدیران ایوبی فرستاده مخفی آکادمی اسکار است؟!
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، در حالی که پیش از این خبر آمدن جان‌فرانکو رزی برنده جایزه خرس طلایی جشنواره برلین 2016 به ایران برای شرکت در جشنواره مستند سینما حقیقت از طرف روابط عمومی این جشنواره اعلام شده و روی آن مانور خبری داده شده بود، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی امروز اعلام کرده که رزی به دلیل پذیرفته شدن فیلمش در اسکار نمی‌تواند به ایران بیاید. این در حالی‌ست که مدت زیادی تا اعلام نامزدهای رشته مستند اسکار 2017 باقی مانده است.

محمد مهدی طباطبایی نژاد که دبیر جشنواره سینما حقیقت است، به خبرگزاری مهر گفته است: «یکی از آثار جان فرانکو رزی در اسکار پذیرفته شده و او در حال اکران های چرخشی فیلمش است به همین دلیل چندی پیش پیامی به من داد که به دلیل سفرهایش برای اسکار به احتمال زیاد نمی تواند به جشنواره «سینماحقیقت» برسد.»
 
یکی از مدیران حجت الله ایوبی فرستاده مخفی آکادمی اسکار است؟! 

این در حالی‌ست که مدت زیادی تا اعلام نام نامزدهای اسکار 2017 باقی مانده و مشخص نیست منظور طباطبایی نژاد از پذیرفته شدن فیلم رزی در اسکار چیست. تنها خبری که در این باره اعلام شده، رقابت 145 مستند بلند برای رقابت اسکار امسال است که از طرف کشورهای مختلف معرفی شده‌اند و هنوز حتی فهرست اولیه در رشته مستند بلند اعلام نشده است. «آتش در دریا» مستند آخر رزی هم که جایزه جشنواره برلین را به دست آورد، در این فهرست حضور دارد.

ظاهرا مدیرعامل مهم‌ترین مرکز مستندسازی کشور حضور در این فهرست طولانی را معادل «پذیرفته شدن در اسکار» دانسته است! این اعلام نظر مانند آن است که اعلام شود «فروشنده» که در فهرست آثار متقاضی برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی حضور دارد، در اسکار پذیرفته شده است.

طباطبایی نژاد در ادامه درباره جزئیات حضور مستندساز ایتالیایی در ایران گفته است: «رزی در پیامش برای آمدن به ایران و حضور در این جشنواره اظهار تمایل کرده و گفته بود اگر بتواند پخش کننده فیلمش را راضی کند به این جشنواره می آید. پخش کننده او هم به ما پیام داده بود که به دلیل حجم سفرهای رزی، او به احتمال زیاد نمی تواند زمانش را تنظیم کند و در جشنواره «سینماحقیقت» حضور پیدا کند.»

فارغ از آن که مستندساز ایتالیایی این روزها برای بالا بردن احتمال نامزد شدن فیلمش در اسکار مشغول کمپین شده و به سفر می‌رود، به نظر می‌رسد خبری که جشنواره سینما حقیقت در نیمه اول مهر ماه برای رسانه‌ها فرستاده بود و از حضور قطعی جان‌فرانکو رزی در ایران خبر داده بود، صرفا «اظهار تمایل» رزی بوده است!

طباطبایی نژاد در ادامه توجیه خود برای نیامدن مهم‌ترین مهمان جشنواره سینما حقیقت گفته: «رزی در این هفته به ما اطلاع می دهد که آیا به صورت قطعی می تواند بیاید یا نه، اما با این وجود ما ۴۴ مهمان خارجی داریم که اکثر آنها از چهره های شاخص سینمای مستند هستند، این را هم باید بگویم که ما حتی دیوید فردریک آتنبرو را برای حضور دعوت کرده ایم او هم نامه ای به صورت دستنویس برای ما ارسال کرده بود که علیرغم تمایلش برای حضور، به دلیل کهولت سن و یک سفر دیگرش نمی تواند بیاید. به هر حال او ۹۴ سال سن دارد.»

به گزارش آی سینما، دعوت از فیلمساز 94 ساله آمریکایی که مدت‌هاست فعالیت نمی‌کند و اعلام آن از طرف مسئول جشنواره هم در نوع خود جالب توجه است.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان