۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین توصیه های ایران به جیبوتی
کد خبر: ۲۱۷۲۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۶ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد؛

توصیه های ایران به جیبوتی

سخنگوی وزارت امور خارجه به رییس جمهور جیبوتی توصیه کرد: ضمن خودداری و پرهیز از اجرای منویات غلط دیگران، واقع گرایی بیشتری پیشه کند.

توصیه های ایران به جیبوتی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات "نسنجیده و ادعاهای گنگ و  مبهم"  رئیس جمهور جیبوتی در خصوص  مداخله ایران در امور کشورهای منطقه اظهار کرد:  ضروری است مقامات این کشور  قبل از بیان هر گونه سخنی  که از اصل و اساس و واقعیت‌های جاری به دور است با تکیه بر تفکر و مراجعه به منابع بی طرف و دوری گزیدن از  القائات  آشفته خواهان در  منطقه با  بهره‌گیری  از استقلال رای  و نظر کارشناسان خود، در چارچوب  فهم و درک حتی حداقلی خود اظهار نظر کنند.

این مقام مسوول در وزارت خارجه به " اسماعیل عمر غیله " توصیه کرد: بهتر است به جای تکرار  سخنان ناروا و واهی و صادره از سوی دیگران،  با واقع بینی و نگرشی دقیق و عمیق به ثبات  و مصالح کلان مردم  منطقه، به  بازنگری کلمات و گفتار یک سویه خود بپردازند چرا که اینگونه مواضع هیچ  خدمتی به صلح و امنیت منطقه‌ای و به ویژه حل  بحران‌های سوریه و یمن و بحرین نخواهدکرد. لازم است ایشان ضمن خودداری  و پرهیز از اجرای منویات غلط دیگران، واقع‌گرایی بیشتری پیشه کند.

قاسمی  در گفت‌وگو با خبرگزاری صداو سیما افزود: بار دیگر لازم است به ایشان نیز توصیه کنم به مطالعه هرچه دقیق‌تر تاریخ و تمدن جهان به خصوص منطقه بپردازد. تاریخ منطقه مملو از عبرت‌های پرشماری است که می‌تواند به عنوان چراغ راه آینده به کار آید.



انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان