۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین درخواست هدیه اجباری آموزش و پرورش یک شهرستان از دانش آموزان!+عکس
کد خبر: ۲۱۷۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۶ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

علی رغم ممنوعیت اجباری دریافت کمک هزینه آموزشی

درخواست هدیه اجباری آموزش و پرورش یک شهرستان از دانش آموزان!+عکس

طی اقدامی هماهنگ در سطح مدارس شهرستان دنا نامه ای مبنی بر کمک دانش آموزان به مدارس تحویل دانش آموزان داده شده است تا کمکهایی که هیچ گونه وجهه قانونی ندارد به دست آموزش و پرورش شهرستان دنا برسد.

 درخواست هدیه اجباری آموزش و پرورش یک شهرستان از دانش آموزان!+عکس
به گزارش  سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،علی رغم ممنوعیت اجباری دریافت کمک هزینه آموزشی از دانش آموزان مدارس دولتی در سطح کشور، نامه ای با مضمون کمک به مدارس تحویل دانش آموزان شهرستان دنا شده است ،موضوعی بارهای بار با پاسخ صریح مسوولان آموزش و پرورش و حتی وزیر این دستگاه مبنی بر غیر قانونی بودن این وجوه روبه رو شده ولی همچنان در شهرستان دنا این اقدام غیر قانونی ادامه دارد.
درخواست هدیه اجباری آموزش و پرورش یک شهرستان از دانش آموزان!+عکس

 
در نامه های ارسالی که برخی با امضای مدیر مدرسه و برخیها نیز با امضای مسوول انجمن اولیا و مربیان مدارس به دست دانش آموزان داده شده درخواست شده مبلغ 50 هزار تومان به مدارس تحویل داده شود.
 
نامه هایی که در آنها اجباری یا اختیاری بودنش به خوبی روشن نشده ولی مضمون نامه ها به گونه ای تنظیم شده که هر دانش آموزی باید مبلغ 50 هزار تومان به مدارس خود هدیه بدهد! ،این مسئله که سال گذشته نیز به علل ممنوعیتهای قانونی و با ممانعت امام جمعه سی سخت از امضای مصوبه نتوانسته بود بند و تبصره های قانونی شورای آموزش و پرورش را به خود بگیرد امسال در اقدامی غیرقانونی با امضای انجمن اولیا و مربیان و حتی امضای مدیران مدارس به درب منازل دانش آموزان ارسال شده است.
 
جدای از بحث قانونی یا غیر قانونی ،اجباری یا اختیاری بودن این کمکها ،اگر قرار باشد عدالت رعایت شود و همه هفت هزار دانش آموز دنا هر یک 50 هزار تومان تحویل آموزش و پرورش بدهند رقمی معادل 350 میلیون تومان جمع آوری می شود! مبلغی نجومی که به خوبی شفافیت آن برای اولیای دانش آموزان روشن نیست که قرار است این مبلغ را بابت کدام یک از خدمات علمی و آموزشی صرف کنند.
 
از طرف دیگر به نظر میرسد سازوکار تعریف شده برای جمع آوری هدایای اجباری از دانش آموزان سازوکار معقول و منطقی نیست،چرا که اگر قرار باشد کمکها قبل از ورود به حساب متمرکز آموزش و پرورش جهت شفاف سازی به دست مدارس و مسوولان آموزشی برسد احتمال برخی شائبه ها و نگرانی های احتمالی نیز وجود دارد.
تصاویر تکمیلی: 
 





انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان