۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین روسیمی کردن باغات انگور، گاوداری و آبیاری قطره ای شامل دریافت تسهیلات شدند
کد خبر: ۲۱۷۲۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۶ ساعت: ۹:۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی تاکستان:

روسیمی کردن باغات انگور، گاوداری و آبیاری قطره ای شامل دریافت تسهیلات شدند

مسئول بسیج سازندگی ناحیه تاکستان بیان کرد: روسیمی کردن باغات انگور، گاوداری و پرواربندی، آبیاری قطره ای و تقویت محصولات کشاورزی که با آب و هوای این منطقه سازگاری دارد به عناوین اقتصاد مقاومتی افزوده شده است.

 روسیمی کردن باغات انگور، گاوداری و آبیاری قطره ای شامل دریافت تسهیلات شدند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه جدید« اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه شده است. این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح گردید.

در همین دیدار، مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش» را معرفی نمودند.

اقدام در عرصه اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار نهادهای متعدد قرار بگیرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج نیز در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برنامه های ویژه ای در خصوص اقتصاد مقاومتی داشته است.

در همین راستا قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ناحیه تاکستان از ابتدای این امر از طریق حمایت از کارآفرینان و برنامه های دیگر سعی در عملی کردن این امر دارد.

برای اطلاع بیشتر از فعالیت‌های قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه امام علی (ع) تاکستان، مصاحبه ای را با سروان محمد رحمانی ترتیب دادیم که می‌خوانید:

در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی توضیح دهید؟
با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصادمقاومتی، سازمان بسیج مستضعفین این ماموریت را به بسیج سازندگی کشور محول کرده است و بسیج سازندگی در استان ها و شهرستان‌ها به عنوان بازوی سازمان بسیج، اجرا کننده طرح‌های اقتصاد مقاومتی به کمک شرکت نگار نصر و با پرداخت تسهیلات از سوی بانک مهر اقتصاد، است.

برای ایجاد اشتغال در روستاهای شهرستان با هدف باعث ایجاد شور و نشاط و امیدوار شدن مردم به نظام و جلوگیری از مهاجرت از روستا، برابر دستورالعمل‌ها هستیم.

چه طرح هایی در سال۹5 در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شد؟

بسیج سازندگی ناحیه امام علی (ع)با همکاری دستگاه‌های اجرایی توانسته خدمات بسیاری رادر عرصه‌های بهسازی، نوسازی و زیباسازی مدارس، منابع طبیعی، کشاورزی و آبخیز داری، خدمات بهداشت و درمان، آموزش و پرورش به مردم شهرستان ارائه دهد.

طرح‌های چون دامپروری، باغداری، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، زعفران، پرورش سبزیجات گلخانه ای، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی و برپایی همایش در خصوص اردوهای هجرت۳ و همچنین پرداخت تسهیلات به صورت قرض الحسنه و یا به صورت عقود اسلامی با ۱۶ درصد حمایت بعمل آمده است.

طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان چه تاثیری داشته است؟
بومی کردن اقتصاد تنها راه شکست تحریم‌های دشمنان انقلاب و نظام است اقتصاد مقاومتی را می‌توان اقتصادی تعریف کرد که در آن به تقویت زیر ساخت‌های جدید اقتصادی در داخل و خارج کشور با هدف تامین و درآمد و تولید ثروت برای جامعه ،توجهی ویژه می‌شود.

باتوجه به اینکه عناوین اقتصادمقاومتی اکثرا"در قالب مشاغل خانگی و صنعتی اجرا می‌شود و تسهیلات و آموزش قرارگاه در صدور پروانه‌ها منجر به علاقه مندی جوانان به اشتغال در این مشاغل منجر شده چرا که این تسهیلات و آموزش براحتی در دسترس آنها بوده است.

آیا به ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر منطقه جهت به راه انداختن تولید باکیفیت توجه شده است؟
با توجه به ابلاغ عناوین اقتصاد مقاومتی و جلسات توجیهی در استان و شهرستان و نیاز این منطقه توسط سازمان بسیج سازندگی استان برآورد شده و برحسب نیازمندی تسهیلات و تغییرات در عناوین اقتصادمقاومتی اعلام شده است.

به عنوان نمونه روسیمی کردن باغات انگور، گاوداری و پرواربندی، آبیاری قطره ای و تقویت محصولات کشاورزی که با آب و هوای این منطقه سازگاری دارد به عناوین اقتصاد مقاومتی افزوده شده است.

برگزاری دوره‌های مهارتی و فنی حرفه ای در عرصه‌های دامداری، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری اردوهای متخصصین کشاورزی، اردوهای هجرت دانش آموزی، برگزاری همایش‌های سبک زندگی اسلامی، کلاس‌های مهارت زندگی، نمونه ای از اقدامات بسیج سازندگی تاکستان در سال گذشته است.
انتهای پیام/2002
منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان