۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۳۲ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان قزوین
کد خبر: ۲۱۷۱۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۴ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:

افزایش ۳۲ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان قزوین

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین از افزایش مصرف گاز طبیعی توسط مشترکین خانگی در سه روز گذشته خبر داد.

افزایش ۳۲ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان قزوین

اسماعیل مفرد بوشهری، مدیر کل شرکت گاز استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه هوای سرد و برودت شدید هوای استان در روزهای اخیر میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی به میزان چشمگیری افزایش یافته است، به گونه ای که در 72 ساعت گذشته با مصرف حدودی 31 میلیون متر مکعب در بخش خانگی استان نسبت به سه روز قبل از آن «27 آبان لغایت 29 آبان» 32 درصد افزایش مصرف داشته است.

وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سطح شرکت ملی گاز ایران مشکلی در تامین گاز وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان  افزود : خوشبختانه با توجه به سرمای شدید چند روز اخیر و افزایش مصرف گاز وقفه‌ای در تحویل گاز به مشترکین خانگی در سطح استان نداشته‌ایم که البته استمرار این وضعیت به توجه ویژه مردم عزیز استان و همراهی آنان در رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز نیاز دارد.

بوشهری با اشاره به اینکه برودت هوا و کاهش دما در روزهای آینده نیز ادامه دارد، گفت: برای استمرار خدمات مطلوب در تامین و توزیع گاز از تمام مشترکین در سطح استان درخواست می شود نسبت به برخی نکات توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: خاموش نمودن وسایل گرمایشی گاز سوز در مکان‌هایی که استفاده نمی‌شوند، پوشاندن دریچه‌های کولر، عایق‌کاری موتورخانه‌ها، پوشیدن لباس گرم و متناسب با فصل سرما در منزل و استفاده از درزگیرها با رعایت مسائل ایمنی حداکثر صرفه جویی در مصرف بهینه گاز را انجام دهند که به طور یقین تأثیر مستقیم در کاهش هزینه‌های اقتصادی خانواده وبهره مندی همه مشترکین در سراسر کشور از این خواهد داشت.

افزایش 7 درصدی مصرف گاز جایگاه‌های سوخت CNG در استان قزوین

بوشهری بیان کرد: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 111 میلیون و 792 هزار متر مکعب گاز در جایگاه های CNG استان به دارندگان خودروها تحویل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این مقدار 7 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که مزیت‌های اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها از عوامل اصلی توجه روز افزون مردم به بهره گیری از گاز طبیعی به عنوان سوخت خودروها بوده است، بیان کرد: از مزیت های دیگر استفاده از گاز طبیعی، کاهش آلودگی های زیست محیطی است که این منبع انرژی را به عنوان سوختی پاک و ارزان بیش از پیش مطرح می سازد.

این مسئول افزود: در حال حاضر 59 جایگاه سوخت CNG در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 56 جایگاه فعال هستند.

وی با اشاره به تعداد جایگاه های استان گفت: در استان به ازای هر 20 هزار نفر یک جایگاه سوخت وجود دارد که در مقایسه با نسبت کشوری که ازای هر 33 هزار نفر یک جایگاه است از رتبه مناسبی برخوردار است.

انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان