۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آسیب‌های فرهنگی جامعه ناشی از بی توجهی به اخلاق است
کد خبر: ۲۱۷۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۴ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

شاعربرجسته کشور:

آسیب‌های فرهنگی جامعه ناشی از بی توجهی به اخلاق است

شاعر برجسته کشور با بیان اینکه بخشی از آسیب‌های فرهنگی امروز جامعه ناشی از بی توجهی به اخلاق است، خواستار شد: در معرفی شعر واعظ قزوینی تلاش کنید.

آسیب‌های فرهنگی جامعه ناشی از بی توجهی به اخلاق است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام زکریا اخلاقی، نخبه فرهنگی و شاعر آئینی  برجسته کشور پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در کنگره دوسالانه شعر آئینی واعظ قزوینی که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: درشاعران حوزوی اگر به معنای عام توجه شود بیشتر شاعران فارسی زبان را شامل می شود.

وی افزود: اگر شاعر حوزه را به معنای خاص نام ببریم در همین سلسه شاعر ان بزرگ و خوبی داریم که در کنار تدریس و تحصیل به شعر هم غایت داشتند.

این شاعر آئینی با بیان اینکه باید به محتوای غنی اشعار آئینی افتخار کنیم، ابراز کرد: خوشبختانه پیشینه شعر فارسی سرشار از تعالیم اسلامی و الهی است و حکمت ، عرفان، و معنویت در اشعار ما فراوان است.

اخلاقی در ادامه اضافه کرد: در میان شعرای شاخص حوزوی می توان واعظ قزوینی را نام برد که در کنار کارهای حوزوی و تدریس به فقه، اصول و تفسیر به شعر آئینی نیز تسط کامل داشته است.

وی با اشاره به ویژگی های شعرهای واعظ قزوینی بیان کرد: شعر واعظ قزوینی در زمینه محتوی، مضمون، فرم، شکل از شعرای مطرح بوده و با سبک هندی توانسته اشعاری مردم پسند بسراید.

اشعار اخلاقی در سطح جامعه و رسانه ها ترویج شود

این شاعر آئینی با بیان اینکه توجه به فضائل اخلاقی از ویژگی های برجسته شعرهای واعظ قزوینی است، اضافه کرد: شعر واعظ قزوینی شعر موعظه، پند و اندرز و نصیحت است و با اشعار حکمت آمیز و نصیحت گونه مضامینی قابل فهم برای همه  دارد، دوری از دلبستگی در اشعار واعظ قزوینی کاملا مشهود و حکمت اشعارش برگرفته از معارف دینی است.

اخلاقی افزود: نو بودن و تازگی اشعار واعظ قزوینی و همچنین سبک هندی، عامه پسند و قابل فهم بودن از دیگر شاخصه های این شاعر آئینی است.

وی با بیان اینکه دوسالانه شعر آئینی در دو بخش معرفی شخصیت و و شعر آئینی برگزار می شود، پیشنهاد داد: با فراخوان در موضوعات مختلف مطالب را جمع آوری و بررسی کنید.

این شاعر آئینی در پایان با بیان اینکه بخشی از آسیب های امروز جامعه ناشی از بی توجهی به اخلاق است، خواستار شد: در معرفی شعر واعظ قزوینی تلاش کنید چرا که رواج شعر اخلاقی و توام با پند و اندرز از نیازهای جامعه کنونی است که از آن غفلت شده است و اگر اشعار اخلاقی در سطح جامعه و رسانه ها ترویج شود  ، می تواند به کاهش آسیب ها کمک کند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان