۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین با هرگونه فساد اداری و اقتصادی به دور از جنجال برخورد خواهد شد
کد خبر: ۲۱۷۱۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۴ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

با هرگونه فساد اداری و اقتصادی به دور از جنجال برخورد خواهد شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با هرگونه فساد اداری و اقتصادی به دور از جنجال برخورد خواهد شد از این رو با تمام توان و با استفاده از کلیه اختیارات قانونی برای هر متخلف و مفسدی پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

با هرگونه فساد اداری و اقتصادی به دور از جنجال برخورد خواهد شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین صبح امروز در حاشیه نشست بسیجیان دادگستری که به مناسبت هفته بسیج در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: نقش مدیران در ایجاد و گسترش فساد اداری غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: یک مدیر باید بر زیرمجموعه خود نظارت کرده و در صورت مشاهده فساد اداری آن را گزارش نماید، همچنین عدم نظارت و بی‌اطلاعی یک مدیر از وضعیت مجموعه تحت مدیریت خود، نشانگر خلاء وجود یکی از شاخصه‌های مدیریتی در اوست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: نمی‌توان به بهانه‌های مختلفی چون حفظ مدیریت و کسب رضایت دیگران، سکوت کرد و چشمان خود را بر روی فساد بست که این کار خیانتی بزرگ به دستگاه، مردم و خود مدیر است.

صادقی نیارکی عنوان کرد: تلاش بر این است تا پرونده‌های موجود را به گونه‌ای مدیریت کنیم که به‌دور از جنجال و هیاهو باشد و بعضا عدم اطلاع رسانی به دلیل حفاظت ازجایگاه‌ها، جلوگیری از تخریب روحیه و سلب اعتماد عمومی مردم است.

این مقام قضایی اعلام کرد: مردم عزیز و شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند اگر جرمی واقع شود برابر قانون برخورد خواهد شد، اما اگر جرمی در شرف وقوع باشد، نباید بلافاصله افکار عمومی را متشنج کرد و یا رسانه‌ها خواستار اطلاع رسانی باشند چرا که دادستانی می‌بایست با احضار و اخذ توضیح و تحقیقات اقدام نماید.

وی ادامه داد: شاید انجام و تکمیل تحقیقات زمان بر باشد و در صورت ارائه توضیحات قانع کننده و اقناع بر منتفی شدن اصل جرم، موضوع مرتفع و در صورت وجود دلایل و مستندات کافی و لازم دادستان می‌بایست تصمیم گیری نماید.

صادقی نیارکی افزود: با هرگونه فساد اعم از اداری و اقتصادی به دور از جنجال برخورد خواهد شد از این رو با تمام توان و با استفاده از کلیه اختیارات قانونی برای هر متخلف و مفسدی پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: در همه حال تاکید و رویکرد دادستانی بر پیشگیری از جرائم است و تا زمانی که قانون اجازه بدهد سعی و تلاش بر دوری از رویکرد مجرمانه می‌باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان