۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی شد
کد خبر: ۲۱۷۱۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳ ساعت: ۱۶:۱۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور رئیس‌جمهور و وزیر خارجه اسلوونی؛

سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی شد

سفارت اسلوونی در تهران امروز چهارشنبه با حضور رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور بازگشایی شد.

سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سفارت اسلوونی در تهران امروز (چهارشنبه) با حضور باروت پاخور رئیس‌جمهور این کشور بازگشایی شد.

همچنین وزیر خارجه اسلوونی و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در این مراسم حضور داشتند.



کارل ویکتور اریاوتس معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری اسلوونی اواخر تیر ماه 1395 در دیدار مرتضی درزی رامندی سفیر ایران در لوبلیانا با اشاره به فضای به وجود آمده پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است تا روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش توسعه دهیم و مهم‌ترین گام در این راستا، بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران است.

وی افزود: همان گونه که قبلاً و در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بودم، اسلوونی تصمیم گرفته است در سالجاری سفارت خود را در تهران بازگشایی کند. بر همین اساس و به دنبال اقدامات قانونی و اداری صورت گرفته، به زودی کاردار موقت اسلوونی به منظور انجام تمهیدات لازم برای بازگشایی سفارت، عازم تهران خواهد شد.

وزیر امور خارجه اسلوونی در پایان، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت ممکن و به منظور بازگشایی رسمی سفارت آن کشور، به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

سفارت ایران در لوبلیانا نیز تیر ماه 1390 در سفر یک روزه علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه وقت کشورمان در لوبلیانا پایتخت این کشور افتتاح شد.
انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان