۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ژنرال قاسم سلیمانی "رومل" خاورمیانه جدید
کد خبر: ۲۱۷۱۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

جدیدترین نتیجه گیری رسانه های عرب زبان؛

ژنرال قاسم سلیمانی "رومل" خاورمیانه جدید

روزنامه گاردین طی یک مقاله تحت عنوان "قدرت مطلق که هیچ کس نمی تواند او را به چالش بکشد" نوشت : او حاکم مخفی عراق است.! و اکنون نیز این راز از چشم ناظران پنهان نیست که سلیمانی فرمانده بالفعل نبرد موصل،در شمال عراق است.

ژنرال قاسم سلیمانی "رومل" خاورمیانه جدید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،رومل که بود؟مشهورترین افسر جنگ جهانی دوم فیلدمارشال اروین رومل، به راحتی میتوان گفت که معروفترین ژنرال آلمانی جنگ جهانی دوم اروین رومل(Erwin Rommel ) بود. نبوغ ذاتی رومل در فرماندهی و مدیریت جنگ به همراه خصایص انسانی او در رفتار با اسرا و نیرو های تحت امرش باعث شد که همه طرفهای دگیر در جنگ حتی دشمنانش از او با احترام یاد کنند بطوری که نظامیان انگلیسی که دشمن او بودند در حالتی مفتون مانند با تصویر او عکس یادگاری می گرفتند. و در نهایت استراتژیک نظامی رومل به قدری ماهرانه بود که به عنوان بهترین ژنرال در جهان شناخته شد.


اما اکنون یافته ی برخی رسانه های عرب زمان حتی بخش معاند آن در مقایسه ی ویژگی نظامی آن افسر تاریخی با نبوغ نظامی سردار حاج قاسم سلیمانی در مقاله تحت عنوان سردار سلیمانی"رومل" خاورمیانه ی جدید، منتشر شده است.
 نویسنده این مقاله پس از یادآوری توانمندی "رومل" می نویسد: با همان خصوصیات و سرعت در کوران جنگ های سیاسی،فرقه ای و خشونت آمیز، که در حال حاضر در خاورمیانه در حال حاضر جریان است در می یابیم که ایران  اسطوره نظامی جدیدی را معرفی کرده است، آن اسطوره « قاسم سلیمانی" استسردار  قاسم سلیمانی، در میان هوادارنش بنام "حاج قاسم"شناخته می شود سردارسلیمانی از دل نهضت امام خمینیی(ره) به فرماندهی سپاه قدس رسید.


با وجود تعداد فرماندهان فرماندهان نظامی ایران، اما این قاسم سلیمانی بود،که در کانون  توجه بزرگ رسانه ای بین المللی قرارگرفت، بطوری که به ندرت یکی از همکاران و همتایان ایرانی او دراین جایگاه قرار گرفته اند. دلیل اصلی این امربه دلیل حساسیت موقعیتی است که سلیمانی آن را استو ارحفظ کرده و از سوی دیگر  نقش قوی او در عملکرد فوق العاده او در سیر همه ی این وقایع نظامی به هم پیوسته در شرق میانه است.


 هرکه بخواهد ساختار نظامی ایران را بررسی کند ،در خواهد یافت که سپاه پاسداران انقلاب،که با فرمان امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل شد سازمانی است که با ایده ها و اصول و نیروهای انقلابی تاسیس شده است.


http://eslamshahrnews.ir/wp-content/uploads/2014/09/farhangnews_89777-264536-1409577976.jpg

سلیمانی در فرماندهی نیروی قدس که به عنوان نوک تیز پیکان سپاه پاسداران ایران عمل می کند، وظیفه اساسی اش حمایت و کمک به تمام نیروهای وابسته در خارج ایران است که بنوعی به ولایت فقیه ایمان دارند.
برنامه ریزی نیروی قدس و اجرای تمام اقدامات اطلاعاتی و نظامی در خارج از کشور ایران، به عنوان همدلی در خارج از مرز ایران به عنوان قلمروهای تحت نفوذ ایران به شدت در لبنان ، سوریه، عراق، یمن و بحرین ،طبیعی است که توجه بخش عمده ای از توجه رسانه ها، به سردار سلیمانی بعنوان هماهنگ کننده میان تفکر سید علی خامنه ای رهبر ایران و مناطق تحت نفوذ متعدد با شرح وظایف خاصی درکنار سیاست ایران بشمارمی آید.


در عراق پس از حمله (داعش) و اشغال بخش عظیمی از آن کشور ، سردار سلیمانی با محبوبیت خود و بکارگیری تعداد زیادی از جمعیت عراق ،که به طور مستقیم تحت فرمان او بودند به اشغالگری داعش پایان داد و روزنامه گاردین طی یک مقاله تحت عنوان "قدرت مطلق که هیچ کس نمی تواند او را به چالش بکشد"منتشر کرده نوشت : او حاکم مخفی عراق است.! و اکنون نیز این راز از چشم ناظران پنهان نیست که سلیمانی فرمانده بالفعل نبرد موصل،در شمال عراق است.


کما اینکه نقش تاثیرگذارسلیمانی در یمن همانند سوریه و عراق،برجسته بنظر می رسد ترکیب بسیاری دلایل موجب اسطوره بودن فرمانده نیروی قدس است . برخی از این دلایل از جانب جوامع شیعیان موجود در اقلیم ،است که نشان دهنده جایگاه بسیار بالای وی در جوامع شیعه به طور کلی مطرح است، و در میان طرفداران ایران و حاکمیت ولایت فقیه به طور خاص قابل ذکر است.و بویژه بسیاری از شیعیان سوریه و عراق، آنها او را به عنوان فرستاده ویژه مشیت الهی برای نجات مذهب و پایداری در برابر دشمنان خود میدانند.

 آنها در این رابطه کلیپ های ویدئویی بسیاری در یوتیوب، که حاوی آهنگ و سرودهایی منتشرکرده اند که از شجاعت قاسم سلیمانی و تلاش های او در پرداختن به تروریسم تکفیری تقدیرکرده اند.از سوی دیگر رهبر انقلاب اسلامی ایران به  سلیمانی لقب "شهید زنده" داده است.


البته گسترش اسطوره بودن سلیمانی منحصر به صفوف رسانه های شیعی به تنهایی محدود نمی شود، می بینیم که بسیاری از طرفهای متخاصم نسبت به ایران، به شدت درمعرفی این اسطوره و تائید آن ناخواسته درگیرشده اند. برای نمونه جان مگوایر عامل سابق سازمان سیا در عراق، از سلیمانی فرمانده نیروی قدس، به عنوان "فعال ترین فرد بی نظیر در خاورمیانه یاد کرده است .

  مجله آمریکایی نیوزویک با پوشش یک گزارش در صفحه اصلی نسخه خود در 27ماه نوامبر 2014، پس از درج یک تصویر بزرگ ازقاسم سلیمانی،بر روی آن نوشت"الهه انتقام، قاتل امریکا و در حال حاضر له کننده داعش

ژنرال قاسم سلیمانی "رومل" خاورمیانه جدید


همانطور که رسانه های عربی وقتی به نمایش قدرت هژمونی ایران میپردازند،سهواً در افزایش منزلت اسطوره ی بنام سلیمانی کمک کرده اند، من برنامه ی بسیاری از موسسات رسانه ای و تلویزیون های ماهواره ای دیده ام ،که  با اختصاص مصاحبه و گزارش مستند در مورد سپاه پاسداران، نیروی قدس و فرمانده مقتدر آن نشان می دهند که این برنامه ها به تاثیر هرچه بیشتر اسطوره سلیمانی و نفوذ و توسعه جایگاه و توانمندی انجامیده است، اینها حتی اورا  به "روحی ( شبحی) توصیف کرده اند که در همه جا و در تمام جبهه ها حضور دارد .


شاید یکی دیگر ازجنجال های رسانه ی مرتبط با این موضوع به میزان واقعی اسطوره ی افسانه ای در حال رشد ایران بیشتر کمک کند، موضوعی که توسط یکی از کانال های ضد ایرانی برای گسترش تخریب ایران پخش شد و این روند منجر به این شد تا فیلم ساخته شده در ایران در تعدادی از کشورهای عربی ارائه نمایش داده شود.


در پایان این نویسنده اینگونه به مطالب خود خاتمه می دهد: اما او خود آینده خویش را هم این چنین تشریح می کند:"من؛ سرباز کوچک ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع عزیزتر از جانم به خواست و کمک خداوند متعال  همچنان درطول زندگی ام بعنوان سرباز باقی خواهم ماند."

 



انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان