۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برخورد شدید با مسئولان مانع تراش در مسیر تولید و صادرات/ روند پیشرفت پایانه صادراتی استان رضایت بخش نیست
کد خبر: ۲۱۷۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳ ساعت: ۷:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در جلسه کارگروه توسعه صادرات با حضور استاندار مطرح شد؛

برخورد شدید با مسئولان مانع تراش در مسیر تولید و صادرات/ روند پیشرفت پایانه صادراتی استان رضایت بخش نیست

استاندار قزوین در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین با بیان اینکه صادرات کالاهای غیر نفتی یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: با دستگاه‌های مانع‌تراش در مسیر توسعه تولید و صادرات استان برخورد می‌شود.

برخورد شدید با مسئولان مانع تراش در مسیر تولید و صادرات/ روند پیشرفت پایانه صادراتی استان رضایت بخش نیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین شب گذشته (سه‌شنبه) در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که درسالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: اختصاص 200 تومان یارانه به ازاء هر کیلوگرم کشمش صادراتی به کشاورزان و همچنین معافیت تعرفه‌ای 21 درصدی واردات موز در ازاء صادرات هر کیلوگرم کشمش از اقدامات دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش است.

وی تصریح کرد: برای کمک به تولیدکنندگان کشمش، سازمان تعاون روستایی نیز اعلام آمادگی کرده که کشمش باغداران را به صورت تضمینی با قیمت هر کیلوگرم 1500 تومان خریداری و برای مدت زمان مشخصی به صورت امانت نگهداری کند و در صورتی که باغداران محصول خود را در این مدت با قیمت بالاتری بفروشند، کشمش آنها از انبارهای سازمان تحویل و حسابشان تسویه می‌شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در 7 ماهه امسال خوشبختانه 333 میلیون دلار صادرات از استان قزوین انجام شده که 266 میلیون دلار آن از طریق گمرک استان قزوین و مابقی از گمرکات سایر استان‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و همت همه مسئولان شاهد رشد صادرات در استان باشیم.

استاندار با بیان اینکه صادرات یکی از رویکردهای استراتژیک کشور به شمار می‌آید، افزود: باید از همه ظرفیت‌های جدید کشور در جهت توسعه صادرات غیر نفتی استان استفاده شود.

همتی تاکید کرد: دولت همه تلاش خود را برای باز کردن گره‌های موجود در امر توسعه تولیدات و صادرات کالاها به کار بسته است از این رو در استان با هر دستگاه و مسئولی که در این مسیر مانع ایجاد کند برخورد شدیدی می‌شود.

وی عنوان کرد: صادرات کالاهای غیر نفتی یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید به همان میزان که به امر تولید توجه داریم باید به صادرات نیز اهمیت داد.
استاندار قزوین در ادامه گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه پایانه صادراتی استان باید یک برنامه زمانبندی مشخصی ارائه شود.

در ادامه منوچهر حبیبی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بیان کرد: در زمینه ارائه تسهیلات صادرات ۸۲ واحد با ۲۸۵ میلیارد تومان در بخش صنعت و ۴۱ واحد با ۱۵۳ میلیارد در بخش کشاورزی شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: روند پیشرفت پایانه صادراتی استان در محور آزاد راه قزوین - تهران مورد بازدید قرار گرفت که روند کار رضایت‌بخش نبود لذا در این زمینه تاکیدات لازم انجام شد چراکه بخش اعظمی از توسعه صادرات استان منوط به داشتن پایانه صادراتی است.

حبیبی تصریح کرد: در زمینه مشکلات مربوط به حمل و نقل صادرات، قیمت و کرایه بار نیز نشستی در استانداری برگزار شد و مباحث مختلف مطرح و قیمت استان‌های همجوار اخذ و پیشنهادات نیز ارائه شد تا اقدامات لازم مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان