۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انجام ۳۳۳ میلیون دلار صادرات طی ۷ ماه گذشته در قزوین
کد خبر: ۲۱۷۱۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳ ساعت: ۷:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد:

انجام ۳۳۳ میلیون دلار صادرات طی ۷ ماه گذشته در قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: صادرات استان در ۷ ماه سال جاری ۳۳۳ میلیون دلار بوده که ۲۸۹ میلیارد دلار آن مربوط به بخش صنعت و ۴۴ میلیون دلار مربوط به بخش کشاورزی است.

انجام ۳۳۳ میلیون دلار صادرات طی ۷ ماه گذشته در قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، پنجمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین شب گذشته(سه شنبه) با حضور استاندار قزوین و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی دیگر از اعضای این کارگروه درسالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد.

علی پرزحمت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: هدفگذاری صادرات استان در سال 95 با رویکرد جهش صادراتی و براساس سند توسعه صادرات غیرنفتی استان مصوب کارگروه توسعه و صادرات غیرنفتی، 800 میلیون دلار تعیین شده است.

وی افزود: هدفگذاری صادرات استان قزوین در سال جاری در بخش‌های مختلف شامل سهم صادرات در بخش صنعت 450 میلیون دلار، سهم صادرات استان در بخش کشاورزی 250 میلیون دلار، خدمات فنی و مهندسی 50 میلیون دلار و خدمات و گردشگری 50 میلیون دلار است.

این مسئول اضافه کرد: 139 واحد تولیدی صادر کننده کالا در استان شناسایی شده است که تاکنون موفق به صادرات ۳۳۳ میلیون دلار کالا شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: سهم بخش صنعت از صادرات 333 میلیون دلاری استان، رقمی معادل 289 میلیون دلار بوده است که در حدود 87 درصد کل صادرات استان را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به سهم 450 میلیون دلاری بخش صنعت در جهش صادرات (800 میلیون دلار) استان در سال 95، این بخش توانسته است طی 7 ماهه سال جاری، 64 درصد از هدفگذاری تعیین شده را محقق نماید.

پرزحمت با اشاره به میزان صادرات استان در بخش کشاورزی بیان کرد: سهم بخش کشاورزی از صادرات 333 میلیون دلاری استان، 44 میلیون دلار یعنی معادل 13 درصد کل صادرات بوده که با توجه به در نظرگرفتن سهم 250 میلیون دلاری در جهش صادراتی استان در سال جاری برای بخش کشاورزی در 7 ماهه، 18 درصد این سهم تحقق یافته است.

وی در ادامه گفت: سایر بخش‌ها نیز سهم ناچیزی در صادرات کالایی استان داشته‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به تحقق 42 درصدی میزان صادرات هدف گذاری شده در استان خاطرنشان کرد: با توجه به هدفگذاری ۸۰۰ میلیون دلاری استان به منظور جهش صادراتی در سال 95، صادرات کالایی استان با تحقق 333 میلیون دلار در 7 ماهه سال جاری توانسته است 42 درصد از هدفگذاری را محقق سازد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر اگر هدفگذاری 430 میلیون دلاری تعیین شده توسط سازمان توسعه تجارت برای صادرات استان در سال جاری ملاک و معیار قرار گیرد بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی تاکنون توانسته است 77 درصد هدف تعیین شده را محقق نماید.

پرزحمت در پایان عنوان کرد: صنعت بخش بسیار بزرگی از محصولات صادراتی استان قزوین را به خود اختصاص داده است که عمده کالاهای صادراتی استان شامل انواع شوینده‌ها، انواع پلاستیک و نایلون‌های رولی، چیپس، ظروف یکبار مصرف، تخم مرغ، کاشی و سرامیک، انواع شیشه، کشمش، کولر آبی و انواع مواد شیمیایی می‌باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان