۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین احتمال بازگشت پدیده گردوغبار به استان چقدر است؟
کد خبر: ۲۱۷۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

در گفت‌وگو با کارشناس هواشناسی:

احتمال بازگشت پدیده گردوغبار به استان چقدر است؟

کارشناس هواشناسی میزان احتمال بازگشت پدیده گردوغبار به استان قزوین را مورد بررسی قرار داد.

احتمال بازگشت پدیده گردوغبار به استان چقدر است؟
مریم بهروزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین به تشریح شرایط جوی آب و هوای استان قزوین پرداخت و گفت: طی دو ماهه گذشته میزان بار‌ش‌ها در استان کمتر از حد استاندارد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تداوم سرمای هوا در هفته جاری، افزود: سرمای هوای در این فصل از سال طبیعی است و افزایشی نسبت به سال‌های گذشته نداشته است.

تداوم سرما در استان
این کارشناس ادامه داد: کاهش محسوس دما، وزش بادهای شمالی و در پی آن سرمای شدید تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

بهروزی در خصوص احتمال بارش طی هفته جاری، گفت: احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات وجود دارد اما بارش قابل توجهی به ویژه برای دشت قزوین پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به آلودگی و گردوغبارهای اخیر هوای استان، تصریح کرد: آلودگی‌های اخیر به علت سرمای هوا و پدیده اینورژن رخ داده است.

افزایش پدیده گردوغبار  در استان نسبت به سال گذشته
کارشناس هواشناسی استان در ادامه اظهار کرد: پدیده اینورژن و گردوغبار هرساله در همین بازه زمانی در استان اتفاق می‌افتد اما این پدیده در سال جاری با شدت بیشتری اتفاق افتاد.

بهروزی در خصوص احتمال بروز مجدد این پدیده در استان خاطرنشان کرد: هم اکنون با وجود مرکزیت پرفشار هوای سرد در شمال کشور امکان بروز این پدیده در استان وجود ندارد اما احتمال بروز این مشکل در غرب کشور وجود دارد.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان