۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح "تاب آوری اجتماعی" ویژه خانواده‌های قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۱۷۰۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور بانوان استانداری

طرح "تاب آوری اجتماعی" ویژه خانواده‌های قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان استانداری بیان کرد: افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی می‌تواند از بروز تعارضات خانوادگی جلوگیری کند.

طرح "تاب آوری اجتماعی" ویژه خانواده‌های قزوین برگزار می‌شود
مریم بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره هدف از اجرای طرح "تاب آوری اجتماعی" ویژه خانواده‌های قزوین را ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده ها دانست.

وی افزود: افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی می‌تواند از بروز تعارضات خانوادگی جلوگیری کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین خاطرنشان کرد: توسعه مشارکت در امور شهری، ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

بیدخام در خصوص اجرای این طرح در استان قزوین بیان کرد: در مرحله اول این طرح، به 20 مدرس منتخب به مدت 36 ساعت در دو بخش حضوری و غیرحضوری آموزش داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در مرحله بعد 10 کارگاه آموزشی 8 ساعته زندگی، شامل مهارت‌های ده گانه زندگی آموزش داده خواهد شد.

این مسئول اذعان کرد: تاب آوری اجتماعی موضوع روز است که اجرای آن موجب خواهد شد تا میزان تحمل اجتماعی در خانواده‌ها افزایش یابد و همچنین توانمندی آنها برای حل مسائل رشد پیدا خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به خروجی اجرای این طرح نیز بیان کرد: افزایش اعتماد به نفس و افزایش مهارت حل مسئله بیش از هر مورد دیگری در اجرای طرح تاب آوری اجتماعی لحاظ خواهد شد.

مشاور استاندار در امور بانوان در پایان به آموزش صرف در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد: با توجه به اینکه در سال ((اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل)) قرار داریم، آموزش مصرف به خانواده‌ها را در دستور کار قرار داده ایم. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان