۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طرح‌های پژوهشی به دلیل کمبود بودجه رسیدگی نمی‌شوند/ مقطع دکترا را با معدل ۲۰ تمام کردم
کد خبر: ۲۱۷۰۷۶ نویسنده: ویدا بخشنده تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲ ساعت: ۹:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نخبه بسیجی در مصاحبه با صبح قزوین:

طرح‌های پژوهشی به دلیل کمبود بودجه رسیدگی نمی‌شوند/ مقطع دکترا را با معدل ۲۰ تمام کردم

نخبه بسیجی اهل قزوین که مقطع دکترای خود را با معدل ۲۰ به پایان رسانده است، می‌گوید: طرح‌های پژوهشی ارائه شده به خارج از کشور پذیرفته می‌شود اما به دلیل کمبود بودجه طرح‌ها مسدود می‌ماند.

 طرح‌های پژوهشی به دلیل کمبود بودجه رسیدگی نمی‌شوند/ مقطع دکترا را با معدل ۲۰ تمام کردم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ویدا بخشنده یکی از نخبگان بسیجی و موفق قزوینی که دارای مدرک دکترا در رشته زمین شناسی است.

وی در سال 1356 در قزوین متولد و در سال 79 فارغ التحصیل رشته زمین شناسی محض در مقطع لیسانس و با رتبه یک رشته فسیل و کنیه شناسی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را با کسب بالاترین نمره(نمره 20) به اتمام رسانده و 18 مقاله تالیف کرده که در اکثرمقالات موفق به کسب مقام اول شده است.

این نخبه قزوینی از سال 1382 در سازمان زمین شناسی کشور بخش فسیل شناسی و بخش اکتشافات معدنی مشغول به کار شده است و هم اکنون نیز در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور مشغول تدریس است و همچنین کارگاه‌های آموزشی را با این عناوین برگزار می‌کند.

در ادامه مصاحبه خبرنگار علم و فناوری  صبح قزوین را با وی می‌خوانید:
بخشنده با اشاره به چاپ مقالات خود در سطح بین المللی اظهار کرد: مقالات و فعالیت‌ها در این رشته به صورت عملی ارائه می‌شود و بسیاری از مقالات من ISI بوده و در کشور اتریش نیز ارائه داشته‌ام و بسیاری از مقالات در ژورنال عربی، آمریکایی و چند ژورنال دیگر بین المللی چاپ شده است.

وی با اشاره به حوزه‌های فعالیت خود گفت: در تمام حوزه‌های ایران از جمله زاگرس، ایران مرکزی، کوپه داغ و البرز فعالیت کرده‌ام.

این نخبه قزوینی افزود: چهار حوزه فسیل شناسی را در ایران مقایسه کرده‌ام، فسیل‌هایی که در حوزه ایران مرکزی معرفی می‌شوند، بیشتر در زاگرس دیده می‌شود.

بخشنده با اشاره به فضای پژوهشی کشور بیان کرد: فضای پژوهشی امروز نسبت به ده سال گذشته پیشرفت کرده است اما در دو سال اخیر به دلیل مسائل اقتصادی کشور مسئله پژوهش در کشور کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی به دلیل کمبود بودجه رسیدگی نمی‌شوند، تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی ارائه شده به خارج از کشور پذیرفته می‌شود اما به دلیل کمبود بودجه طرح‌ها مسدود می‌ماند.

این نخبه قزوینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره پژوهش ابراز کرد: رهبر انقلاب بر انجام پژوهش تاکید دارند اما مسئولین به بهانه اقتصاد مقاومتی از این مسئله سرباز می‌زنند و به ابعاد مختلف این پژوهش‌ها و طرح‌ها توجهی ندارند.

وی با اشاره به حمایت مسئولین از طرح‌های پژوهشی عنوان می‌کند: در سازمان زمین شناسی که در آن مشغول به فعالیت هستم حمایت‌های خوبی از طرف ریاست سازمان انجام می‌شود.

بخشنده با اشاره به فضای پژوهشی کل کشور اذعان کرد: امروزه دانشجویان بیشتر به حواشی می‌پردازند تا به علم، و حتی برای پایان نامه‌های خود تلاش نمی‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: در حدود 12 سال اخیر دانشجویان بیشتر انگیزه مدرک‌گرایی دارند تا پژوهش علم و همین باعث کاسته شدن ارزش علم در دانشگاه‌های کشور شده است.

بخشنده با اشاره به شتاب رشد علم در کشور تصریح کرد: باید انگیزه دانشجویان به پژوهش علم برانگیخته شود، اگر آن‌ها راه درست را انتخاب و برای آن تلاش و کوشش کنند موفق خواهند شد.

این نخبه قزوینی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان و دستگاه‌های مربوطه دانشجویان و پژوهشگران را جذب کنند و با بسته‌های تشویقی انگیزه فعالیت و پژوهش این جوانان را زیاد کنند چراکه به دنبال آن پیشرفت کشور حاصل می‌شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان