۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین المان شهدای بانوان در قزوین احداث می‌شود
کد خبر: ۲۱۷۰۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

همزمان با برگزاری کنگره شهیده "رقیه رضایی"؛

المان شهدای بانوان در قزوین احداث می‌شود

همزمان با برگزاری کنگره ملی شهیده رقیه رضایی، المان شهدای بانوان در شهر قزوین احداث می‌شود.

 المان شهدای بانوان در قزوین احداث می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، جلسه هماهنگی کنگره شهیده رقیه رضایی و ساخت المان شهدای بانوان، عصر روز گذشته(دوشنبه) در دفتر مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از همکاری مجموعه مدیریت شهری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد.

حقایق‌پور با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین مولفه‌ در گسترش ارزش‌های دینی و اسلامی است، گفت: با ترویج این فرهنگ در سطح جامعه می‌توانیم قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان را از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی جامعه بیمه کنیم.

وی با اشاره به نصب تابلوهای تصاویر شهدا در خیابان‌های سطح شهر قزوین افزود: مسئولان شهرداری قزوین به ویژه مدیرعامل سازمان زیباسازی با روحیه جهادی، در این راستا همکاری خوبی با ما داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به ساخت المان شهدای بانوان گفت: برای نصب این المان باید اقدامات لازم با هماهنگی مسئولان مربوطه صورت بگیرد تا مشکلی به وجود نیاید. 

وی با بیان اینکه شهدای قزوین شاخص و ممتاز هستند، افزود: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی سیره این شهدا را به مردم شناساند تا بیشتر در جریان اهداف آنها قرار بگیرند.

در ادامه این جلسه، احسان‌اله لنکرانی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه شهرستان قزوین یک هزار و 200 شهید دارد، گفت: شهر قزوین 600 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که کوچه‌های این شهر به نام آنها نامگذاری شده است.

وی افزود: مابقی شهدا مربوط به شهرهای دیگر قزوین مانند اقبالیه است که اسامی آنها در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد تا کوچه‌ها به نام آنها نامگذاری شود.

لنکرانی با اشاره به اینکه یک هزار و 200 نهال به نام شهدای قزوین در ضلع شمالی بلوار الغدیر کاشته شده است، از سازمان زیباسازی شهرداری قزوین خواست تا یادمان شهدا در این بلوار ساخته و بلواری به نام شهدای زن نامگذاری شود.

در ادامه این جلسه، فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین و داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین مطالبی پیرامون اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کردند.

همچنین لیلا رضایی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین نیز از همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجموعه مدیریت شهری در ساخت المان شهدای بانوان قدردانی کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان