۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین آیا سلامت ماهی‌های زنده موجود در بازار را تضمین می‌کنید؟
کد خبر: ۲۱۷۰۳۸ نویسنده: سید بهمن نقیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱ ساعت: ۸:۵۷ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با مدیر کل دامپزشکی استان قزوین؛

آیا سلامت ماهی‌های زنده موجود در بازار را تضمین می‌کنید؟

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در مصاحبه با صبح قزوین به این سوال که " آیا سلامت ماهی‌های زنده موجود در بازار را تضمین می‌کنید؟" پاسخ داد.

آیا سلامت ماهی‌های زنده موجود در بازار را تضمین می‌کنید؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، چندی است سلامت ماهی‌های زنده عرضه شده در فروشگاه‌های سطح استان مورد سوال و توجه همشهریان قرار گرفته است.

سید بهمن نقیبی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در این خصوص می‌گوید: بیشتر ماهی‌های زنده وارادتی استان از زنجان وارد می‌شوند و اقدامات گسترده‌ای در جهت بررسی سلامت این ماهی‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تقریبا تمام حمل‌کننده‌گان ماهی‌های زنده با مجوزهای لازم اقدام به جابه‌جایی می‌کنند، ادامه می‌دهد: با استناد به گواهی‌های صادره از سوی همکاران در ادارات کل سایر استان‌ها با اطمینان قابل توجهی سلامت ماهی‌های زنده وارداتی و عرضه شده در بازارهای سطح استان مورد تایید این اداره کل است.

این مسئول با اشاره به حذف سم مالاشیت گرین در مجموعه‌های پرورش ماهی استان، تصریح می‌کند: اداره کل دامپزشکی استان با توجه به حذف سم مالاشیت گرین در مجموعه‌های پرورشگاهی سطح استان و تضمین سلامت ماهی‌های تولید شده در این مجموعه‌ها تمایل دارد تا همشهریان از تولیدات داخلی استفاده کنند اما این اداره کل نمی‌تواند به صورت انحصاری عمل کرده و واردات به استان را محدود کند و فروشندگان را ملزم به فروش ماهی‌های تولید شده در داخل استان کند.

نقیبی اضافه می‌کند: تفکیک فروش در فروشگاه‌ها نیز یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی‌های احتمالی است، به عنوان مثال در شهرستان البرز فروشگاه‌های عرضه گوشت ماهی نمی‌توانند ماهی زنده بفروشند و فروشگاه‌های عرضه ماهی زنده نمی‌توانند گوشت ماهی به فروش برسانند.

وی اظهار می‌کند: با اجرای این طرح از انتقال اجرامی که امکان آلودگی دارد جلوگیری شده و سلامت این نوع محصولات نیز تضمین می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در خصوص نگرانی برخی همشهریان از آلودگی مخازن عرضه ماهی‌های زنده در فروشگاه‌ها نیز به خبرنگار صبح قزوین، می‌گوید: در برخی موارد املاح و اجرام موجود در آب ممکن است موجب ایجاد رسوبات قابل مشاهده‌ای در این مخازن شود که به سلیقه و نظافت فروشنده مربوط است.

نقیبی با اشاره به بازرسی‌های دوره‌ای از این مراکز ادامه می‌دهد: طی بررسی‌های انجام شده در فروشگاه‌های عرضه ماهی زنده در بازار سپه توسط کارشناسان این اداره جرم خاصی از این مخازن جدا نشد و کدورت آب در این حوزچه‌های کوچک دلیل بر وجود میکروب و آلودگی نخواهد بود.

انتهای پیام/9003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان