۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تظاهرات صدها تن بر ضد ترامپ در پاریس
کد خبر: ۲۱۷۰۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۳۰ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

نه به ترامپ و نه به تنفر؛

تظاهرات صدها تن بر ضد ترامپ در پاریس

صدها معترض به خیابان‌های پاریس آمده تا در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به انتخاب دونالد ترامپ برای کاخ سفید که مهاجران، گروه‌های اقلیت و زنان را تهدید می‌کند، اعتراض خود را نشان دهند.

تظاهرات صدها تن بر ضد ترامپ در پاریس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، صدها معترض به خیابان‌های پاریس آمده تا در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به انتخاب دونالد ترامپ برای کاخ سفید که مهاجران، گروه‌های اقلیت و زنان را تهدید می‌کند، اعتراض خود را نشان دهند.
 این معترضان که قابلمه، بنر و پلاکارت‌هایی ضد ترامپ به دست داشتند شعار «نه به ترامپ و نه به تنفر» و «دونالد ترامپ باید برود» سر دادند. این معترضان یک راهپیمایی سه ساعته برگزار کردند که در جریان آن از نزدیکی برج ایفل نیز عبور کردند.

این راهپیمایی به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر آمریکا که نشان داد دونالد ترامپ علی رغم شکست در آرای مردمی، ریاست کاخ سفید را به دست گرفته، توسط گروه فیس بوکی «پاریس علیه ترامپ» برگزار شد.

این راهپیمایی با هدف نشان دادن وحدت با آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و دیگر ملیت‌هایی که مخالف برنامه ترامپ هستند و می‌ترسند روی کار آمدن ترامپ مجددا اقلیت‌های نژادپرست، مذهبی و مدافع تبعیض نژادی را روی کار آورد، صورت گرفت.

گروه «پاریس علیه ترامپ» پیش از آغاز راهپیمایی در اطلاعیه‌ای گفت: در مواجهه با ریاست جمهوری قریب‌الوقوع ترامپ نمی‌توانیم دست روی دست گذاشته و خوشحال و راضی باشیم. ما باید به پا خیزیم و کاری کنیم. ما باید تمایل خود برای مبارزه در راستای حفاظت از حقوقمان و ایده‌های دموکراتیکمان را نشان دهیم. ما باید به نژادپرستی، زن ستیزی، اسلام هراسی، بیگانه هراسی، یهود ستیزی و ناسیونالیسم سفیدپوستی نه بگوییم. ما باید با تنفر ترامپ از طریق شکیبایی، یکپارچگی و عشق مقابله کنیم.

اگرچه سازمان دهندگان این راهپیمایی گفتند انتظار دارد حدود 1000 نفر در راهپیمایی پاریس شرکت کنند اما پلیس در آمار ارائه شده اعلام کرد که چند صد معترض در این راهپیمایی شرکت داشتند.

راهپیمایی پاریس به دنبال راهپیمایی مشابهی در برلین، بروکسل و لندن برگزار شد.

یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: من به راهپیمایی پاریس پیوستم چرا که معتقدم پیروزی ترامپ ناعادلانه و غیر دموکراتیک بود.




انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان