۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ائتلاف عربی; شروط آتش‌بس در یمن محقق نشده است
کد خبر: ۲۱۷۰۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۳۰ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

در میان استقبال سازمان ملل و یونیسف؛

ائتلاف عربی; شروط آتش‌بس در یمن محقق نشده است

در حالی که فرستاده سازمان ملل به یمن از اجرای آتش‌بس در این کشور استقبال کرده، سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد که شروط توافق شده درباره آتش‌بس محقق نشده است.

ائتلاف عربی; شروط آتش‌بس در یمن محقق نشده است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، به دنبال آغاز آتش‌بس موقت در یمن احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی و مشاور وزیر دفاع عربستان گفت: شروط آتش‌بس در یمن محقق نشده است و ما با نقض آتش‌بس مقابله خواهیم کرد.

آتش‌بس ۴۸ ساعته در یمن از روز پنجشنبه اجرایی شد اما دو طرف همدیگر را به نقض آن متهم می‌کنند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در صفحه خود در "فیس‌بوک" نوشت: برقراری آتش‌بس برای ممانعت از کشتار و ویرانی بیشتر ضروری است و اجازه رساندن کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده را می‌دهد.

وی از تعهدات دو طرف برای به جریان انداختن مجدد کمیته آتش‌بس و هماهنگی و انتقال اعضای آن به "ظهران" عربستان استقبال کرد و گفت: اعضای این کمیته پا به پای کارشناسان سازمان ملل که به ظهران منتقل شده‌اند برای کارآمدسازی فعالیت کمیته جهت حمایت از آتش‌بس تلاش می‌کنند.

الشیخ احمد گفت که وی تعهداتی را از تمامی طرف‌های یمنی درباره پایبندی‌شان به آتش‌بس و شروط آن دریافت کرده است.

از زمان شکست مذاکرات صلح یمن در کویت درگیری‌ها و حملات شدت یافته است و فرستاده سازمان ملل هنوز نتوانسته طرف‌های یمنی را به قبول طرح صلح قانع کند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجرای آتش‌بس در یمن بار دیگر امید را به توقف وضعیت وخیم کودکان در این کشور در دل ما زنده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: درگیری در یمن که از حدود ۱۸ ماه پیش آغاز شده به کشته شدن بالغ بر ۱۰۰۰ کودک منجر و باعث شده که میلیون‌ها تن از خدمات اساسی محروم شوند و در معرض خطر مرگ قرار بگیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در سایه نبود مواد غذایی و آب ۱/۵ میلیون کودک از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و شیوع بیماری‌های واگیردار زندگی هزاران تن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان