۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین موکب سیدالشهدای اوقاف قزوین روزانه پذیرای بیش از ۱۴هزار زائر است
کد خبر: ۲۱۶۹۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۹ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان:

موکب سیدالشهدای اوقاف قزوین روزانه پذیرای بیش از ۱۴هزار زائر است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: در محل استقرار این موکب نسبت به توزیع غذا و میان وعده به زائران حرم حضرت سید الشهدا(ع) اقدام می‌شود؛ این موکب از ۲۰آبان برپاشده و تا۴آذر مستقر خواهد بود.

موکب سیدالشهدای اوقاف قزوین روزانه پذیرای بیش از ۱۴هزار زائر است
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با برپایی موکب سیدالشهدا در نقطه صفر مرزی ایلام، پذیرای زائران حرم سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: در محل استقرار این موکب نسبت به توزیع غذا و میان وعده به زائران حرم حضرت سید الشهدا(ع) اقدام می‌شود؛ این موکب از 20آبان برپاشده و تا4آذر مستقر خواهد بود.

عادل در تشریح برنامه‌های این موکب گفت: برنامه از ساعت۹صبح با توزیع میان وعده آغاز می‌شود که تا ساعت ۱۱ پذیرای 5 هزار زائر است.

وی ادامه داد: بعد از نماز ظهر و عصر با توزیع غذای گرم به 2هزار زائر و از ساعت 15الی17با توزیع میان وعده عصر به 5هزار زائر، خادمی خود را ادامه می‌دهند؛ موکب سیدالشهدای اداره کل اوقاف قزوین در نقطه صفر مرزی بعد از نماز مغرب و عشا با توزیع 2هزار غذای گرم کار خود را به پایان می‌رساند.

این مسئول با اشاره به روایات ائمه(ع) یکی از نشانه‌های شیعه را زیارت اربعین حسینی بیان کرد و گفت: تجمع پرشور مردم در روز اربعین از نشانه‌های عظمت و قدرت تشیع است و درس بزرگی به استعمار و مستکبران جهان می‌دهد.
مدیرکل اوقاف قزوین خاطرنشان کرد: پیام اربعین امام حسین علیه السلام به دنیا پیام آزادی، حق طلبی، آزادگی، ظلم ستیزی، عدالت، معنویت، ایثار و شهادت است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از آثار و برکات نهضت حسینی دانست و گفت: در انقلاب اسلامی ایران نیز مشاهده می‌شود مردم با الهام گیری از مساله اربعین سیدالشهدا، مراسم چهلم برای شهدای انقلاب در شهرهای مختلف مثل قزوین،تبریز، قم، جهرم و غیره یکی از پس دیگری برگزار کردند که تداوم و استمرار همین اربعین‌ها در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) شد.

عادل ابراز داشت: از آن زمان که امام حسین علیه السلام به شهادت رسید شیعیان اهلبیت برای زیارت قبر آن حضرت می‌رفتند عده ای با مرکب، عده ای پیاده و عده ای برای تبلیغات با پای برهنه به کربلا می‌امدند؛ روایات فراوانی در باره زیارت قبر امام حسین علیه السلام وارد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی از این روایات تاکید بر پیاده رفتن دارد؛ بنابراین پیاده برای زیارت امام حسین(ع) رفتن از همان آغاز بوده و تا حال ادامه یافته است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان