۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۹۹۵ بیمار تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی قزوین هستند
کد خبر: ۲۱۶۹۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۹ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان:

۹۹۵ بیمار تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی قزوین هستند

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان گفت: ۹۹۵ بیمار تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی قزوین هستند که تعداد بیماران دیالیزی استان ۴۸۹ نفر و تعداد بیماران پیوندی ۵۰۶ نفر است.

 ۹۹۵ بیمار تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی قزوین هستند
فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نامگذاری 23 تا 30 آبان ماه به عنوان هفته ملی حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی قزوین به عنوان تنها انجمن رسمی پیوند در استان فعالیت دارد.

وی افزود: 995 بیمار تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی قزوین هستند که تعداد بیماران دیالیزی استان ۴۸۹ نفر و تعداد بیماران پیوندی ۵۰۶ نفر است.

موسس و مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین خاطرنشان کرد: این انجمن خیریه تنها شعبه و مرجع قانونی ثبت شده در زمینه بیماران کلیوی و دیالیزی در استان بوده و تنها مرجع قانونی برای تنظیم پرونده معرفی بیماران دیالیزی و اهداکنندگان جهت پیوند به مراکز درمانی و پیوند اعضا در سطح کشور است.

اشدری عنوان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، ۱۵۷ دفتر نمایندگی در سطح کشور دارد که تنها مرکز مجاز پیوند زنده به زنده می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: 2 نوع پیوند کلیه وجود دارد یک نوع، پيوند از اهداء كننده زنده و نوع دیگر پیوند از شخصی که دچار مرگ مغزی شده به فرد زنده که در مورد نوع دوم، تمام هزینه‌ها در سراسر کشور رایگان است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین بیان کرد: پیوند کلیه زنده به زنده به دو صورت انجام می‌شود اگر بیمار توانمند باشد هزینه پاداش کلیه، توسط خود بیمار پرداخت می‌شود و در مورد بیمارانی که توان مالی ندارند هزینه پاداش کلیه، توسط انجمن از طریق کمک‌های خیرین صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تمام بیماران دیالیزی عضو انجمن در سامانه رفاه به آدرس samanehrefah.ir مراجعه و برای دریافت داروهای خود ثبت‌نام کنند و بیماران دیالیزی و پیوند با مراجعه به سایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین به آدرس www.peywand115.ir می‌توانند با اقدامات و خدمات انجمن آشنا شوند.

اشدری خاطرنشان کرد: در سایت انجمن نرم‌افزاری به نام مصطفی وجود دارد که بیماران دیالیزی می‌توانند در گوشی‌های همراه خود نصب کنند که آدرس تمام مراکز دیالیز در سطح ایران را همراه داشته باشند تا در صورت مسافرت به اقصی نقاط کشور با همراه داشتن کارت هولوگرام داری که از انجمن دریافت کرده‌اند، خدمات رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین در پایان عنوان کرد: در هفته حمایت از بیماران کلیوی اجرای طرح (همشاگردی سلام، سلامت باشید) در تمام مقاطع تحصیلی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین انجام شده و دانش‌آموزان روزنامه دیواری‌هایی را با موضوع سلامت کلیه‌ها و تغذیه سالم تهیه خواهند کرد.

گفتنی است، خیرین می‌توانند کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به شماره حساب انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در بانک صادرات ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۵۴۶۱۱ و بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۹۵۵۳۴۱۸۹۴ واریز نمایند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان