۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تسهیلات تور گرجستان و غربت زوار حسین (ع)؛ شعبده تدبیر و امید
کد خبر: ۲۱۶۹۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۹ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

محمد عبداللهی نوشت:

تسهیلات تور گرجستان و غربت زوار حسین (ع)؛ شعبده تدبیر و امید

چرا باید دولت مرتبا در تریبون های رسمی با رعب و وحشت القا کند که افراد (زوار) بدون روادید را دستگیر میکند؟

تسهیلات تور گرجستان و غربت زوار حسین (ع)؛ شعبده تدبیر و امید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمد عبداللهی جامعه‌شناس و استاد گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مسدود شدن مرز مهران و سرگردانی هزاران زائران حسینی و بی عملی دستگاههای اجرایی دولت در این زمینه نوشت:

1- چرا سفر به گرجستان و ارمنستان و ترکیه که پاتوق توریسم عیش و کیف و دوری از خداست باید بدون روادید باشد؟ اما دولت و رئیس همیشه خندان دستگاه دیپلماسی، هیچ رایزنی، هیچ تلاشی برای بزرگترین راهپیمایی جهان در کشور همسایه ما نکرده است؟ چون یک سفر الهی است؟!

2- چرا باید دولت مرتبا در تریبون های رسمی با رعب و وحشت القا کند که افراد (زوار) بدون روادید را دستگیر میکند؟

3- چرا دولت پایانه های مرزی کشور را تنها به 3 پایانه محدود کرده؛ با توجه به اینکه حضور میلیونی زوار در مرزها هر ساله قابل پیش بینی است؟

4- مرزهای غربی کشور به پارکینگ تبدیل شده، چرا دولت نباید ناوگان عمومی فعالی برای این روزها اختصاص دهد تا با حجم ترافیک بالا در این شهرها مواجه نشویم؟ آیا با دو ماه از حقوق جناب صدقی یا سرور گرامی آقای صفدر حسینی چند تا وسیله ایاب و ذهاب عمومی نمیشد برای زایران کرایه کرد؟ آیا واقعا بودجه ای بیشتر از دو الی سه ماه از حقوق نجومی بگیران برای ایجاد حداقل تسهیلات پارکینگ و گمرکی برای زایران مورد نیاز بود؟ در حالیکه خود به خوبی میدانند اگر کوچکترین مطالبه ای درباره بودجه برای این امور، از مردم شود، در کمترین زمان مهیا میشود. چرا دولت باید با دریافت بیمه اجباری از زوار و افزایش چند برابری کرایه ها، کاسب اربعین شود؟

5- چرا باید ستاد اربعین رسما و کتبا به صدا و سیما دستور دهد از دعوت و تشویق مردم به پیاده روی اربعین حسینی، خودداری کنند؟

آیا معنای این سخن، چیزی جز خواست دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن و خاموش کردن و بایکوت این تجمع باشکوه و دشمن شکن اسلامی است؟ چگونه است همین دولتی که برای استادیوم محدود صدهزارنفری آزادی قبل از بازی دربی پیاپی اطلاعیه تلویزیونی برای هجوم به ورزشگاه سر می دهد، برای کربلا به صداوسیما عدم تبلیغ را دیکته می کند؟؟!






انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان