۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۷ هزار بافنده فرش در استان داریم/ بافندگان نگران قطع بیمه خود هستند
کد خبر: ۲۱۶۹۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۸ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:

بیش از ۷ هزار بافنده فرش در استان داریم/ بافندگان نگران قطع بیمه خود هستند

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین اشاره به اینکه ۷ هزار و ۲۴۶ بافنده فرش در استان قزوین وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۳۳ نفر تحت پوشش بیمه هستند.

 بیش از ۷ هزار بافنده فرش در استان داریم/ بافندگان نگران قطع بیمه خود هستند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی‌اکبر کبیری معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه کارگروه اقتصادی با اشاره به تعداد بافندگان فعال در صنعت فرش، اظهار کرد: ۷ هزار و ۲۴۶ بافنده در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۹۶ نفر آنان در مناطق روستایی بوده و ۲ هزار و ۶۳۳ نفر نیز در این حوزه بیمه هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بافندگان بانوان هستند، اذعان داشت: با برآورده‌های انجام شده در حوزه فرش درآمد حاصله به طور میانگین بالای ۱۰ میلیون تومان در سال بوده است.

معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین با اشاره به اینکه ۱۹ کارگاه متمرکز و ۱۶ واحد غیر متمرکز فرش بافی در استان فعال هستند گفت: استاندار همواره بر احیا فرش دستبافت قزوین و حمایت از این کارگاه‌ها تاکید دارد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به خروجی داده‌های این واحدها شاهد اثر بخشی بهتر در این بخش بودیم.

کبیری تصریح کرد: حدود ۱۲ واحد برای دریافت تسهیلات بانکی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به بانک معرفی شدند.

وی با توجه به تشکیل کارگروه فرش با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان به عنوان دبیرخانه فرش دست بافت، احیا خانه فرش در سرای سعدالسلطنه را عهده دار شد تا نمایشگاهی دائمی برای نمایش کار بافندگان استان و رفع دغدغه آنان در حوزه تامین بازار عرضه محصولات باشد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: شناسایی افراد فعال، نخبه و دارای تحصیلات دانشگاهی برای تشکیل اتحادیه استانی و استفاده از ظرفیت افراد در تمامی سلایق و گروه‌ها مانند نقشه خوانی برای برنامه‌ریزی بهتر مد نظر است.

این مسئول با اشاره به مشکلات صنعت فرش گفت: تعدد متولیان این صنعت همچون میراث فرهنگی، کمیته امداد و بهزیستی یکی از موانع است و به همین دلیل تصمیم گرفته شده کلیه افراد به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی و حمایت ها متمرکز شود.

کبیری با بیان مشکل بیمه بافندگان استان خاطرنشان کرد: با توجه به قانون تامین اجتماعی از سال ۹۳ به بعد هیچ یک از افراد این حوزه تحت پوشش بیمه قرار نگرفت اند و همین امر باعث نگرانی بافندگان شده و پیگیری‌ها نیز نتیجه نداشته است.

وی با اشاره به برگزاری سه دوره آموزش بافندگی در استان بیان کرد: مصوب شد حدود ۱۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات به آموزش اختصاص داده شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: بافندگان عمدتا برای تامین مواد اولیه مورد نیاز باید به استان آذربایچان شرقی و قم مراجعه می‌کردند از این رو تعاونی با رویکرد تهیه و توزیع مواد اولیه با قیمت مناسب برای بافندگان ایجاد خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان