۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خط راه آهن قزوین-رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۲۱۶۹۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۸ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

نوبخت در قزوین:

خط راه آهن قزوین-رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد

نوبخت در بازدید از خطوط راه آهن قزوین از بهره برداری خط راه آهن قزوین رشت تا پایان کار دولت یازدهم خبر داد.

خط راه آهن قزوین-رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت صبح امروز(جمعه) از طریق قطار وارد استان قزوین و مورد استقبال همتی استاندار قزوین و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی مدیران قرار گفت.

بازدید از ایستگاه قطار آبیک و طرح دوخطه کردن راه آهن قزوین - تهران و خطوط ریلی راه آهن قزوین - رشت از برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان قزوین است.

فریدون همتی استاندار قزوین، محسن پورسیداقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و سعیدمحمدزاده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور نیز همراه معاون رییس جمهوری را در این بازدید هستند.

ساخت پروژه ملی قزوین- رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر از سال ۸۵ شروع شده است و تا به امروز یک هزارو ۸۷ میلیارد تومان برای ریل سازی، ریل گذاری، احداث ساختمان، پل‌ها، تونل‌ها و ابنیه برای آن هزینه شده است.

برای تکمیل این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است و مطابق وعده دولت این پروژه تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

نوبخت در جریان بازدید از خط آهن کرج – قزوین بیان کرد: در این رابطه عملیات دو خطه شدن راه آهن کرج - قزوین و زنجان به ترتیب تا پایان امسال و کار دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: توسعه خطوط ریلی کشور یکی از سیاست‌های مهم دولت در حوزه راه‌هاست، براساس سیاست دولت در حال تلاش هستیم تا خطوط دو ریلی کشور را به چهار ریل و یک ریلی را به دو ریل تبدیل کرده و مسیرهای بدون ریل نیز از خط آهن بهره مند شوند که مسیر در دست احداث قزوین - رشت یکی از آنها است.

معاون رئیس جمهوری اذعان کرد: برهمین اساس تا پایان کار دولت طرح‌های ریلی تهران، همدان، کرمانشاه، مراغه - ارومیه و میانه - بستان آباد به پایان خواهد رسید.

طول خط آهن قزوین- تهران 142 کیلومتر است؛ این مسیر ریلی هم اکنون از تهران به سمت کرج در حال چهارخطه شدن و از کرج به سمت قزوین در حال دوخطه شدن است.

قطار حامل محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و هیئت همراه برای اولین بار به طور آزمایشی مسیر ایستگاه قزوین تا کوهین به مسافت ۴۴ کیلومتر را طی کرد.

محمدباقر نوبخت در بازدید از این پروژه ابراز کرد: شبکه ریلی در دولت یازدهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم با دو خطه کردن برخی مسیرها و نیز چهار خطه کردن برخی دیگر از مسیرهای موجود کشور شبکه ریلی را به سرعت گسترش دهیم.

همچنین محسن پورسید آقایی در جریان بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از خط آهن تهران - کرج و کرج - قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: این طرح از هر دو سمت استان های البرز و قزوین در حال انجام است.

وی ادامه داد: طرح دو خطه شدن این مسیر ریلی تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

پورسید آقایی اضافه کرد: برای انجام افزایش خطوط ریلی تهران - کرج به چهار خط و دو خطه شدن مسیر ریلی کرج - قزوین، 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان