۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین بستری برای انتقال پیام اصلی جامعه شیعی است
کد خبر: ۲۱۶۹۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۷ ساعت: ۷:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول هیأت خادمان مهدی(عج) قزوین:

پیاده‌روی اربعین بستری برای انتقال پیام اصلی جامعه شیعی است

مسئول هیأت خادمان مهدی(عج) قزوین با بیان اینکه اربعین بستری برای انتقال پیام اصلی جامعه شیعی است، گفت: شهیدپورمراد جواز شهادت خود را با حضور در پیاده‌روی اربعین گرفت و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

پیاده‌روی اربعین بستری برای انتقال پیام اصلی جامعه شیعی است
حامد کبودوند، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با بیان اینکه مهمترین نکته در بحث پیاده‌روی اربعین پتانسیل تمدن سازی است، اظهار کرد: نهضت اسلام تا زمانی که پیام‌های قیام عاشورا زنده است، ادامه دارد.

وی اذعان کرد: این ارادت جهان اسلام و به ویژه شیعیان فرصت مغتنمی برای تحقق تمدن سازی است.

این فعال فرهنگی افزود: پتانسیلی که جایگاه و توان ایجاد تمدن سازی نهضت عاشورا را دارد استفاده از ظرفیت اربعین است، اربعین بستری برای انتقال پیام اصلی جامعه شیعی است که پویایی یک جامعه منتظر را به صورت کاملا علنی به رخ می‌کشد.

وی با بیان اینکه در اربعین بزرگترین اجتماع جهان اسلام با محوریت امام حسین(ع) شکل می‌گیرد، گفت: اربعین در واقع بزرگترین اجتماع بشری و اتفاق بسیار مبارکی است که محل توجه ویژه صاحب نظران جامعه شناس خواهد بود.

کبودوند درباره حضور بانوان در پیاده روی اربعین ابراز کرد: زمانی که پیاده‌روی را یک پتانسیل تمدنی می‌دانیم پس نباید یک تفکیک جنسیتی، قومیتی یا ملیتی قائل باشیم.

وی ادامه داد: هماهنطور که نمی‌توان اربعین را فقط مختص شیعیان و ایرانی‌ها دانست بنابراین نباید بانوان را از حضور در این پیاده‌روی منع کرد؛ اما حضور در چنین ظرفیتی نیازمند زیرساخت‌های لازم است که بدون وجود آنها حضور بانوان با سختی‌ها و معذوریت‌هایی همراه است.

مسئول هیأت خادمان مهدی قزوین بیان کرد: در پیاده روی اربعین حضور میلیونی ایرانی‌ها را شاهدیم که در مقایسه با حج تمتع حضور صدبرابری داریم؛ لذا اهمیت آماده کردن زیرساخت‌ها در عراق را باید جدی بگیریم.

وی در پایان بیان کرد: امروز افتخار استان این است که طی سال‌های گذشته مسئولیت برنامه‌های فرهنگی در کربلا را خادمان حسینی قزوین برعهده داشته‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان