۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۱۶۹۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۶ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

بیش از هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین از اجرای هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج امسال خبر داد و افزود: نمایشگاه دستاورهای اقتصاد مقاومتی در استان قزوین برگزار می‌شود.

بیش از هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، صبح امروز(چهارشنبه) نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج با حضور ابوالفضل طاهرخانی، معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین و اصحاب رسانه استان در مرکز شهید آوینی برگزار شد.
طاهرخانی با اشاره به ایام سوگواری و پیاده روی اربعین، ابراز کرد: تجمع بی‌نظیر عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین، پیام‌های متعددی را برای دنیا به همراه دارد که مهم‌ترین آن عشق جامعه بشری به امام حسین(ع) است.
وی افزود: این تجمع هرسال از نظر کمی و کیفی باشکوه‌تر می‌شود و به‌نظر می‌رسد آمار تجمع اربعین امسال بیش تر از 20 میلیون نفر سال گذشته باشد، این در حالی است که بزرگترین تجمع مسلمانان در روز عید قربان 3 میلیون نفر اعلام شده است.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) خاطر نشان کرد: امسال علی رغم شرایط امنیتی کشور عراق، باز هم شاهد جمعیت چند میلیون نفری در این مراسم معنوی هستیم.
وی در ادامه درباره هفته بسیج گفت: در آستانه 35 سالگی تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی در 5 آذر ماه هستیم.
طاهرخانی عنوان کرد: هفته بسیج از 30 آبان ماه تا 6 آذر برگزار می‌شود که آغاز آن مصادف با اربعین حسینی است و رنگ و بوی حسینی به این هفته بخشیده است.
وی در ادامه افزود: شعار امسال هفته بسیج "بسیج، انقلابی و خدمت گذار" است که با هدف ترویج گفتمان انقلابی‌گری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی، نقش آفرینی تشکل‌های خودجوش و انقلابی مردمی و همچنین معرفی توانمندی بسیج در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) اعلام کرد: بیش از هزار و 100 برنامه در سطح استان برای این هفته پیش بینی شده که 573 برنامه شاخص و محوری است و همچنین 335 برنامه توسط بسیج اقشار باتوجه به تخصص آن‌ها برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: توجه به اربعین حسینی در کلیه برنامه‌های این هفته گنجانده شده است.
این مسئول سپاه در ادامه گفت: قرار بود برنامه های هفته بسیج با دیدار امام جمعه استان، آیت الله عابدینی آغاز شود اما به دلیل سفر ایشان به کربلای معلی، این دیدار به اواخر هفته بسیج موکول می‌شود.
طاهرخانی درباره برنامه‌های هفته بسیج، عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا در سراسر استان و به صورت مستمر، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای خواهران و برادران، جلسات حلقه‌های صالحین با محوریت بصیرت افزایی بخشی از برنامه‌های این هفته است.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) خبر داد: امسال برای اولین بار مشاوره حقوقی رایگان توسط بسیج حقوقدانان به بسیجیان و مردم استان ارائه می‌شود.
وی افزود: همچنین اردوهای یک روزه طرح هجرت توسط بسیج دانشجویی و بسیج کارمندان برای مناطق محروم برگزار می‌شود که طی آن مدیران بسیجی به این مناطق سفر و به مشکلات مردم این مناطق رسیدگی می‌کنند.

برپایی نمایشگاه دستاورهای اقتصاد مقاومتی
طاهرخانی دیگر برنامه‌های هفته بسیج را اینگونه عنوان کرد: افتتاح پروژه‌های جدید جهادسازندگی، اجرای نمایش‌های خیابانی توسط بسیج هنرمندان، اجرای سرود و تئاتر‌های انقلابی، یادواره شهدا و یادواره شهدای محلات با عنوان آبروی محله، برگزاری کوه‌پیمایی، برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری اولین سالگرد شهدای مدافع حرم استان قزوین با حضور میهمانان کشوری از جمله برنامه‌های این هفته است.
وی از برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سرای سعدالسلطنه خبر داد و افزود: این نمایشگاه طی هفته بسیج برگزار می‌شود و در آن قرار است دستاوردها و محصولات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به نمایش و فروش گذاشته شود که اغلب محصولات کشاورزی هستند.
معاون اجرایی سپاه قزوین اعلام کرد: شعار هر روز این هفته از یکشنبه به ترتیب، 30 آبان، بسیج پژواک صدای زینب(س)؛ 1 آذر، بسیج، انقلابی‌گری و ظلم ستیزی؛ 2 آذر، بسیج، انقلابی گری و پیشرفت؛ 3 آذر، بسیج، انقلابی گری و کارآفرینی؛ 4 آذر، بسیج، انقلابی‌گری و ایثار؛ 5 آذر، بسیج، انقلابی‌گری و اقتدار جهانی؛ 6 آذر، بسیج، انقلابی‌گری و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری است.
وی در پایان گفت: در 5 آذرماه ساعت 9 صبح تجمع با شکوه بسیجیان در مسجدالنبی با حضور همه بسیجیان قزوین و مسئولین استانی و کشوری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان