۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دوسالانه شعرآئینی با محوریت معرفی شخصیت واعظ قزوینی برگزار می‌شود/ هدف ما تولید محتوای فاخر برای شبکه مداحی است
کد خبر: ۲۱۶۹۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۶ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین:

دوسالانه شعرآئینی با محوریت معرفی شخصیت واعظ قزوینی برگزار می‌شود/ هدف ما تولید محتوای فاخر برای شبکه مداحی است

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین عنوان کرد: دوسالانه واعظ قزوینی با هدف تولید محتوای فاخر جهت شبکه مداحی و شعر آئینی و معرفی مکتب شعر آئینی قزوین برگزار می‌شود.

دوسالانه شعرآئینی با محوریت معرفی شخصیت واعظ قزوینی برگزار می‌شود/ هدف ما تولید محتوای فاخر برای شبکه مداحی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری کنگره دوسالانه شعر آیئنی واعظ قزوینی در سالن جلسات سازمان تبلیغات اظهار کرد: قزوین با پیشینه درخشان و سابقه بالای فرهنگی از پیشگامان فرهنگ و تمدن ایران زمین نامیده شده است.

وی در ادامه بیان کرد: قزوین دارای 7 مکتب نقاشی، نگارگری، خط، شعرآئینی، تعزیه است که این مکاتب در دل قزوین قرار دارد، شهرهای دیگر کشور بیش از دو یا سه مکتب ندارد.

این مسئول عنوان کرد: مکاتب قزوین بخشی از فرهنگ و تمدن این سرزمین است، ما باید احیای مکاتب قزوین را جدی بگیریم، اکنون برای احیای مکاتب قزوین گام‌هایی برداشته شده اما جدی و کافی نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مکتب شعر آئینی قزوین یکی از مکاتب هفت گانه استان است و ما نیازمند به احیای فرهنگ و هنر این مرز و بوم هستیم.

نعمت اللهی بیان کرد: برای بزرگداشت شخصیت‌های علمی قزوین در بین علمای برجسته تاریخی شخصیت واعظ قزوینی را مورد مطالعه قرار دادیم، وی فقیه و فیلسوف و از شاگردان مولا خلیل قزوینی بود.

وی با معرفی کتاب معروف واعظ قزوینی پرداخت و گفت: در گذشته کتاب "باب الجنان" در مکتب خانه مورد مطالعه قرار می‌گرفت؛ این کتاب 8 باب داشت که ایاین عالم بزرگوار 2 باب و بخشی از باب سه را به چاپ رسانده است.

هدف کنگره شعر آئینی معرفی شخصیت‌های شاخص شعر است
دبیر دوسالانه شعر آئینی قزوین اذعان کرد: دیوان واعظ قزوینی حدود 7 هزار بیت شعر بوده که معاصر کلیم کاشانی و صائب نیز در این اشعار سهم داشته‌اند، واعظ شخصیتی بسیار ساده و بی ریا داشت.

وی درباره ویژگی‌های شعر واعظ قزوینی گفت: از مهم ترین ویژگی اشعار این عالم برجسته این بود که برای همه ائمه شعر سروده است، مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی بر آشنایی با شخصیت واعظ قزوینی دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: دوسالانه شعر آئینی با محوریت معرفی عالم برجسته واعظ قزوینی چهارم آذرماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در سازمان تبلیغات برگزار می‌شود؛ در هر دوسالانه در کنار کنگره شعر آئینی معرفی یکی از شخصیت‌های شاخص شعرا را خواهیم داشت.

وی از مهم ترین هدف خود از تشکیل کنگره دوسالانه شعر آیئنی گفت: هم اکنون مداحان ما در سرودن اشعار ضعف دارند، و اشعاری خوانده می‌شود که حق عاشورا و ادبیات محرم ادا نمی‌شود.

دبیر دوسالانه شعر آئینی قزوین عنوان کرد: دوسالانه واعظ قزوینی با هدف تولید محتوای فاخر جهت شبکه مداحی و شعر آئینی و معرفی مکتب شعر آئینی قزوین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان