۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین یک طبقه از منزلم را به دارالقرآن تبدیل کردم
کد خبر: ۲۱۶۹۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۶ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی:

یک طبقه از منزلم را به دارالقرآن تبدیل کردم

جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی گفت: با توجه به شرایطی که داشتم یک طبقه از منزلم را به دارالقرآن تبدیل کردم تا به صورت مستمر برنامه‌های فرهنگی و دینی با هدف انتقال ارزش‌های اسلامی به قشرهای مختلف مردم برگزار شود.

یک طبقه از منزلم را به دارالقرآن تبدیل کردم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، برنامه دیدار از جانبازان 70 درصد، والدین دو شهیدی و مسئولین ایثارگر استان قزوین در دستور کار مدیرکل بنیاد استان قرار گرفته است.

در راستای اجرای این برنامه، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به همراه محمدرضا علی‌اکبربیک معاون تعاون بنیاد شهید استان با حضور در منزل داود عیوضی، از جانبازان 70 درصد استان قزوین، از او دیدار کردند.

عیوضی در سال 64 به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد، وی پس از 17 ماه در سن 20 سالگی در منطقه سردشت – مهاباد به درجه‌ جانبازی نائل آمد.

وی هم اکنون 2 پسر و یک دختر دارد که دو فرزندش مشغول به تحصیل و فرزند دیگرش نیز با مدرک الکترونیک برق جویای کار است.

در این دیدار، جانباز عیوضی 50 ساله، که روحیه‌ آرامی داشت و در عین حال نیز در پایداری و ترویج ارزش‌های دینی و فرهنگ ایثار و شهادت مصمم بود، می‌گوید: باید در راستای ترویج ارزش‌های دینی هر فردی با توجه به توان و امکانات خود قدمی بردارد.

وی ادامه می‌دهد: بنده با شرایطی که داشتم یک طبقه از منزلم را به دارالقرآن تبدیل کردم تا به صورت مستمر برنامه‌های فرهنگی و دینی با هدف انتقال ارزش‌های اسلامی به قشرهای مختلف مردم برگزار شود.

عیوضی می‌افزاید: همه روزه مراسم‌ تلاوت قرآن کریم در دارالقرآن برگزار و همچنین این مراسم یک روز نیز با حضور جانبازان برپا می‌شود تا علاقمندان آموزش‌های تلاوت صحیح قرآن را فرا گرفته و همچنین شناخت‌ آنها نسبت به معارف قرآنی افزایش یابد.

این جانباز 70 درصد با اشاره به فعالیت‌های ورزشی‌اش بیان می‌کند: اکنون در رشته ورزشی گلبال مشغول به فعالیت هستم و به این رشته علاقمندم و تلاش می‌کنم تا در مسابقات مختلف مقام کسب کنم.

زندگی کردن با جانبازان سخت، ولی شیرین است
در ادامه‌ این دیدار، منصوره فغانی، همسر جانباز عیوضی می‌گوید: همسرم جانباز 50 درصد بود که به خواستگاری بنده آمد، البته قبل از اعزام به جبهه، مادر شوهرم حرف‌هایی به مادرم زده بود ولی به دلیل اعزام وی به جبهه، این موضوع مغفول ماند.

وی بیان می‌کند: ما همسایه بودیم، بعد از این اینکه همسرم با شرایط 50 درصد جانبازی به خواستگاریم آمد پدر و مادرم مخالفت نکردند و تصمیم نهایی را بر عهده خودم گذاشتند.

فغانی می‌افزاید: بنده به دلیل اینکه علاقه‌ داشتم به ایثارگران و جانبازان خدمت کنم، خواستگاری وی را فرصتی برای این خدمتگزاری می‌دانستم و با افتخار جواب مثبت دادم.

این همسر جانباز می‌گوید: در آغاز زندگی مشترکمان با مشکلات متعددی روبرو بودیم و به سختی توانستیم زندگی خود را مدیریت کنیم، اکنون نیز مشکلی نداریم ولی همه دغدغه‌‌ ما رفع بیکاری فرزندانمان است.

فغانی می‌افزاید: زندگی با جانباز 70 درصد سخت است ولی اگر زندگی کردن را دوست داشته باشید در هر شرایطی می‌توانید به زندگی شیرین خود ادامه بدهید.

وی با اشاره به اینکه دو بار به مکه مکرمه اعزام شده است، می‌گوید: دوست دارم، برای یک بار هم شده به زیارت امام حسین(ع) در کربلا به ویژه در ایام اربعین بروم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان